Uidentifisert fisk

Håper noen kan hjelpe meg å finne ut hva slags fisk jeg fikk med meg hjem fra dyrebutikken. De klarte ikke å identifisere den for meg, men mente at det er en malawi.. Normalt sett tar jeg ikke med meg fisk som jeg ikke vet hva er, men det var noe med oppførselen samt størrelsen på fisk og akvarie som trigget noe i meg. Sånn er det bare...gjort er gjort.
Men jeg vil finne ut hva slags fisk det er sånn at jeg kan oppfylle behovene deres (2 stk).
De var helt grå da jeg kjøpte dem, men ble mørke med lyst striper når jeg slapp dem opp i akvariet. de har en hvit flekk på "snuten" begge to.

Bilde vedlagt, alle gode forslag taes imot med takk

Må legge til at jeg har formørket bildet en smule for å få frem ca riktig farge. Er ikke særlig flink på akvariebilder, så orginalen ble alt for lys. Fisken så helt grå ut..Omtrent riktig farge nå.
Malawi eller noe annet rart?
Tar meg friheten til å bumpe denne tråden da jeg er litt i nød med å finne ut hvor fiskene skal få bo. Dyrebutikken sa malawi...hmmm...men jeg finner den ikke i den lille boksamlingen min. Den har visse likhetstrekk med noen av de andre malawiene mine, som de runde gule prikkene på bakfinnen....

Håper på tips
Hei du.
Ser ut som at det kan være en malawi-ciklide, men skulle gjerne ha sett et bedre bilde av den. Et bilde så vi ser den i profil.
Siden den er ny så kan den også forandre fargen noe.
Hvor stor er den?
Ved første øyekast og raskt søk i basen, så kan det minne om en pseudotropheus crabro .
Sikker er jeg dog ikke.
Takk for svar.
Jeg er en virkelig amatør fotograf, men skal prøve å få lagt inn et par bedre bilder.
De er 7 - 9 cm lange. Den ene er litt rund i formen, mens den andre er lengre og slankere. De er litt mer fargesterke enn de fremstår på bildene (men jeg får det ikke frem....) med tydelig hvite brede striper og litt gult på ryggfinnen. På bukfinnen har de tre gule prikker. De kom i hus i går så det kan godt være at de gjemmer fargene sine.

Så skal vi se da om jeg klarer å få vist dem frem litt bedre
Wargtass: Kan godt være den. Ryggtegningene ligner ganske bra. Takk for svar og lenke
Ja ligner fælt , og ingen med non bedre ide til nå hæhæ.
Lykke til med fiskane iallfall
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap