- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Identifisering av malle.
Identifisering av malle.
Hei. For en tid tilbake så kjøpte jeg 3 maller. Men glemte selvfølgelig og få navnet på de.
Det er en malle jeg alltid har sett i et akvarium (har bare iPhone så får ikke lagt opp bilder fra den) men den er mørkebrun/sort/grønn med litt grå flekker/prikker, er vel rundt 13-15cm lang. Veldig rolig og flink algespiser. Alltid ute og overalt på bunnen. Noen som har ide? Tror jeg ga rundt 40-50,- stk så det er ikke en dyr malle.
Skal også nevnes at den het noe med ancitrius .......
Det er en malle jeg alltid har sett i et akvarium (har bare iPhone så får ikke lagt opp bilder fra den) men den er mørkebrun/sort/grønn med litt grå flekker/prikker, er vel rundt 13-15cm lang. Veldig rolig og flink algespiser. Alltid ute og overalt på bunnen. Noen som har ide? Tror jeg ga rundt 40-50,- stk så det er ikke en dyr malle.
Skal også nevnes at den het noe med ancitrius .......
Postet 08.09.10 kl 19:28
Endret: 08.09.10 kl 19:30
Postet 08.09.10 kl 19:32
Postet 08.09.10 kl 20:30
Postet 08.09.10 kl 21:13
Postet 08.09.10 kl 21:18
Postet 08.09.10 kl 21:25
Postet 08.09.10 kl 21:28
Postet 08.09.10 kl 21:36
Endret: 08.09.10 kl 21:38
Tommy WelleDen er hvertfall veldig effektiv, spiser alt av alger. Utenom på bakveggen der jeg har folie, der må det en skrape til etterhvert. Men jeg ser nå at ingen av de tre jeg har har utvekster på hode. Får gubben det tidlig eller senere? En er ca 13-15cm den andre 4-5cm i den tredje 2-3cm.
Om de ikke har utvekster på nesepartiet (barter) er nok den største ei hue, helt sikkert. De to andre kan det nok være litt tidlig å avgjøre. Huene kan også få litt barter, men er bare noe småtteri av noen "pigger", akkurat som sjeggstubber. Skaff deg en kjønnsmoden hanne og ei hule, gjerne i skifer eller kjerramik så skal du se at det fort kommer mange flere Tommy. Ønsker deg lykke til
Bilde 3 viser min gamle BARTESAM som desverre døde for meg. Enorme "gevirer" på denne gamlingen
Postet 08.09.10 kl 21:46
Aha, dette var gode nyheter. Skal få kjøpt en hule og en Hanne i morgen, liker også det at de vokter yngelen sin de er noen fasinerende fisker disse mallene
Takk for all info. Ville "gevirer" på din ja, hehe.
La forresten en agurkbit på en gaffel i akvariet, så at de likte det. Men det er ikke noe som påvirker vannverdiene vel? I gaffelen.
Takk for all info. Ville "gevirer" på din ja, hehe.
La forresten en agurkbit på en gaffel i akvariet, så at de likte det. Men det er ikke noe som påvirker vannverdiene vel? I gaffelen.
Postet 08.09.10 kl 22:09
Endret: 08.09.10 kl 22:14
Tommy WelleAha, dette var gode nyheter. Skal få kjøpt en hule og en Hanne i morgen, :) liker også det at de vokter yngelen sin :) de er noen fasinerende fisker disse mallene :) Takk for all info. Ville "gevirer" på din ja, hehe. La forresten en agurkbit på en gaffel i akvariet, så at de likte det. Men det er ikke noe som påvirker vannverdiene vel? I gaffelen.
Gaffelen påvirker ingenting Tommy. Agurk kan påvirke litt og det kan bli litt grumsete om du har for mye oppi, over lang tid. Vil ikke anbefale deg egentlig å bruke gaffel da dem kan skade seg på den. Sje er da bedre. Jeg hadde en del yngel i mine kar så jeg la ned en passe bit agurk om kvelden og tok ut restene, som regel kun skallet om morgenen etter.
Postet 08.09.10 kl 22:57
Postet 08.09.10 kl 23:21