Hvilken ciklide er dette

Vi overtok noen fisker av ei venninne som var på flyttefot. En døde dessverre, men denne og bunnfiskene overlevde. Håper noen kan hjelpe oss og si hva det er slik at vi kan kjøpe noen venner til den og kanskje en make :0)
Pelvicachromis tror jeg, usikker på hvilken.

Den vil nok sette pris på en make. men ikke så mange artsfrender da de er territorielle.
Ok :0)

I følge eggflekkene så er det en hunn fisk. (Viss det gjør identifiseringen lettere) Så da får vi gå på leting etter maker

Går den sammen med malawi ?
Jeg synes det ser ut som en malawi-ciklide av noe slag. Vet ikke hvilken, men kanskje en ungfisk som holder på å farge ut, eller kanskje en krysning?
Vet du hvor gammel den er? Evt hvor mange cm er den?
Men ser likhetstrekkene med Pelvicachromis også
Nesten sikker på at det er Pelvicachromis taeniatus, må huske på at de varierer litt i mønster og farge.
Har hatt den selv så eg er nesten sikker på at det er den.
Var den jeg fant fram til også Christian, Pelvicachromis artene kan vel krysse seg?
Skal nok ikke se bortifra det ohr, men taeniatus er litt mindre enn palettciklidene men kan nok krysse seg fordet.
Litt googling på apistogramma.com tyder på at disse faktisk ikke krysser seg så lett.
Du verden det er masse flotte pelvicachromiser som minner lite om de slappe palettene jeg ser i butikkene.
den er vel ca 7 - 8 cm med halefine. Jeg aner ikke alder
Syntes ansiktsformen ligner på pelvicachromis, men rygg og halefinne minner mistenkelig om malawi.
Her er et eksempel:
http://www.african-cichlid.com/MsoboChange.jpg
Det er jeg enig i :0) har malawi i hovedkaret å synes også den likner på dem, men jeg er ingen ekspert og det er derfor jeg spør
Tilfeldig bekjentskap
© Sonja Cygnel
Reklame for plussmedlemskap