- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Nyoppstartet 375 l akvarium. fulgte med fisk når jeg kjøpte, men hvilke? =)
Nyoppstartet 375 l akvarium. fulgte med fisk når jeg kjøpte, men hvilke? =)
Hallo. I går var jeg så heldig og fikk ett 375 liters akvarium i bursdagsgave, dette er noe jeg har ønsket meg lenge. vi betalte bare for akvariet, så fisken skulle jeg "egentlig" ikke få med, men var så heldig og fikk de med allikavel. Desverre døde 5 under transporten.
jeg trenger da litt hjelp med å finne ut hva jeg faktisk har i akvariet mitt.
i tillegg til de vedlagte bildene har jeg en ål som ikke er så fotogen. den er helt svart, noe kort til å være ål tror jeg, også er en helt lys ved munnen, også en lys "strek" helt i enden av halen. den forrige eieren sa at ålen kunne stikke som en veps.
jeg trenger da litt hjelp med å finne ut hva jeg faktisk har i akvariet mitt.
i tillegg til de vedlagte bildene har jeg en ål som ikke er så fotogen. den er helt svart, noe kort til å være ål tror jeg, også er en helt lys ved munnen, også en lys "strek" helt i enden av halen. den forrige eieren sa at ålen kunne stikke som en veps.
Postet 15.09.10 kl 20:55
Postet 15.09.10 kl 20:56
Endret: 15.09.10 kl 20:57
Postet 15.09.10 kl 21:07
Inaktiv bruker
Bilde 2 i øverste innlegg
ser ut til å være en Siamesisk algespiser, også kalt SAE. Det kan også være en flying fox, forskjellen på disse er antall barter og at SAE har en stripe som går helt gjennom rota på halen, mens flying fox ikke har det. Vanskelig å se ut fra bildet.
De to andre bildene i øverste innlegg ser ut for meg å være ciklider - kanskje fra malawi sjøen?
De to andre bildene i øverste innlegg ser ut for meg å være ciklider - kanskje fra malawi sjøen?
Postet 15.09.10 kl 21:16
Hvilke arter
Den første ser ut som en venustus (malawi)
Den tredje kan være en rød sebra (malawi)
Og den siste er en lungemalle - fossilis
Den tredje kan være en rød sebra (malawi)
Og den siste er en lungemalle - fossilis
Postet 15.09.10 kl 21:18
Postet 15.09.10 kl 21:34
Endret: 15.09.10 kl 21:36
Postet 15.09.10 kl 21:50
Endret: 15.09.10 kl 21:56
Postet 15.09.10 kl 22:00