Merkelig kampfisk

Jeg er ganske fersk når det gjelder fisker og akvarium, men har to kampfisker i min venns akvarium. Den første jeg kjøpte er en hunn, men hun har et veldig merkelig "ansikt". istedenfor den vanlige "sure" munnen, er ho helt butt i trynet, og kan nesten se ut som ho har en flat nese.

Desverre har jeg ikke noe bilde av henne, da jeg har et skikkelig crappy kamera, og ho har en tendens til å snu rumpa til hver gang jeg skal knipse litt. Hannen kjøpte jeg fra akkurat samme sted, og han ser ut som "alle andre" kampfisker jeg har sett. Har googla og leita i en evighet, men enda ikke finni noe som kan ligne på ho, men jeg ser jo på kropp, farger og mønster at det er en kampfisk og det var de også sikre på i dyrebutikken.

Har noen vært borti dette før? Er det noen annen type kampfisk som har et annet utseende eller kan det være en "mix" av en annen art? Skal prøve å få ordnet et bilde så raskt som mulig.

Takker på forhånd for svar (selv om dette sikkert er et ganske merkelig spm) hehe
Hm, kanskje den har en sykdom? Har du sjekket det?

Eller kanskje den bare er deformert. Uansett ville jeg tatt den med tilbake til dyrebutikken å fått en ny, den er jo ikke som den skal være.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap