En sær og merkelig liten sugefisk

Jeg kjøpte en fisk for en måned siden som damen i butikken sa var en ancistrus.
Da jeg kom hjem satt jeg meg ned og leste litt om den på nettet og kom frem til at dette måtte være noe annet. Jeg synes ihvertfall ikke den så ut som ancistrusene på bildene. Jeg tok ett bilde av den med mobilen og dro til en annen dyrebutikk og viste det frem. Det der er jo en otto! sier damen og selger meg den siste ottoen de har siden de skal være flere. Synes ikke den lignet heller, men damen sa at joda de kunne se veldig forskjellige ut.
Men.....ikke bare ser de forskjellige ut, de oppfører seg helt anderledes også. Den "ukjente" vil ikke være sammen med ottoen, han graver seg ned i sanden så bare øynene synes og der ligger han og blunker skeptisk. Og det er nettopp det....den nye ottoen er ikke nede i sanden og den har små stirrende øyne, ikke slike trøtte litt grinete øyne med blunkende øyelokk som den andre.
Første bilde er den nye ottoen og andre bilde er "ukjent" (litt vanskelig å se han tydelig for han er samme farge som sanden og han liker ikke bli tatt bilde av, da graver han seg ned på under ett halvt sekund...)

Syns han minner om pitbull pleco??
Hjelp! Hva er han for noe?
Den første er helt klart en Otocinclus ja. Enten Otocinlus affinis eller hoppei tenker jeg. Den andre ser ut som yngel av et eller annet, men aner ikke hva.
Glemte å nevne at han er ca 3-4 cm. lang.
Nei, hva er det jeg sier, det er ingen buldogg :p
Skal lete frem den jeg egentlig tenkte på...
Her er ett bilde til som muligens er litt bedre.
Den er jeg sikker på det ikke er selv om den var ganske lik. Min fisk har øyelokk som alltid er halvt lukket sånn at han ser litt trøtt ut og han har en bred, litt butt nese. Øynene står forresten litt ut av hodet og kan beveges i alle retninger. Han er veldig sky og gjemmer seg fullstendig i sanden når jeg går forbi akvariet.
Ja, det er den jeg synes ligner mest. Også på beskrivelsen står det jo at den graver seg ned i sand når den blir skremt.
Hvis det er den så liker den jo best å være alene, så da får jeg kjøpe fler kamerater til den enslige lille ottoen som er nyinnflyttet
Inaktiv bruker
Morsomt

Man burde jo faktisk samlet alle vanvittige historier fra handel i dyrebutikker og utgitt i bokform Jeg har noen artige historier og kjøp jeg også, skjønt artige er de jo IKKE, men, man får prøve å se det humoristiske eller tragikomiske i det hele...
Artig

Men det sto at det var fordel å holde flere av den også da? Kanskje begge to kan få noen kamerater hehe..
Ja, særlig otto´ene liker seg godt i flokk.
Har 10 slike som den du har i mitt 540L kar, og de suser rundt og spiser alger dagen lang.
Ingen skal være ensomme her, jeg skal kjøpe fler av begge to
Ja i dyrebutikken får man høre mye merkelig, jeg ble fortalt der at to ildhaler hadde passet utmerket blandt mine fredelige maller og tetraer......i en 60L......noe sier meg at det kunne blitt stressende for alle
Ja det er ofte en får sånne beskjeder i butikken.

En ildhale passer som du selv sier ikke sammen med dine også er nok karet for lite.
Dette står om ildhale her.

Trenger god plass i akvariet. minimum 200l
Aggressiv mot artsfrender. Godt beplantet akvarium med mange gjemmesteder laget av røtter og steiner. Fint bunnsubstrat.
Territoriell. Flere individer av arten krever større akvarium enn oppgitt her (200l). Fisken passer ikke i et selskapsakvarium med mindre og rolige arter. Blir mer og mer aggressiv og territoriell med alderen. God filtrering og gode, rutinemessige delvannsbytter.

Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap