- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- The... unknown.. fishhies..
The... unknown.. fishhies..
Postet 03.12.10 kl 16:50
Postet 03.12.10 kl 16:59
Postet 03.12.10 kl 17:11
Postet 03.12.10 kl 17:23
Dette med "stimfisk" er et litt misforstått begrep tror jeg. Det er en grunn til at stimfisk stimer. Og det er selvfølgelig trygghet. I et akvarium er det ofte slik at predatorer ikke er tilstede og derfor er det tilslutt ingen grunn til at fisken skal stime. Når det er sagt, så er det nok ganske sikkert at såkalt stimfisk føler seg langt tryggere dersom de har flere individer av samme art å forholde seg til i akvariet. Det har etter min oppfatning med nedarvede gener og adferd å gjøre. Så selv om stimfisk ikke stimer slik vi akvarister ofte skulle ønske, så er det i fiskenes interesse og velvære at de har en "stim" å forholde seg til.
Postet 03.12.10 kl 17:53
JovialDette med "stimfisk" er et litt misforstått begrep tror jeg. Det er en grunn til at stimfisk stimer. Og det er selvfølgelig trygghet. I et akvarium er det ofte slik at predatorer ikke er tilstede og derfor er det tilslutt ingen grunn til at fisken skal stime. Når det er sagt, så er det nok ganske sikkert at såkalt stimfisk føler seg langt tryggere dersom de har flere individer av samme art å forholde seg til i akvariet. Det har etter min oppfatning med nedarvede gener og adferd å gjøre. Så selv om stimfisk ikke stimer slik vi akvarister ofte skulle ønske, så er det i fiskenes interesse og velvære at de har en "stim" å forholde seg til.
Dette var godt forklart.
Det som jeg mente men fikk ikke satt ord på var at når jeg kjøper fisk så kjøpte jeg inn det antallet er blitt anbefalt.
Men
Jeg har blitt utsatt for at det etter kort tid ikke går så bra som det sies at det vil.
Har hatt både barber og tetra`r som gikk dem i tottene på hverandre innad i flokken.
Postet 03.12.10 kl 18:29
Postet 03.12.10 kl 18:37
Postet 03.12.10 kl 19:12
Postet 03.12.10 kl 21:26