Her kommer to bilder...

han jeg kjøpte dette av trodde kanskje de var par men mistenkte to hanner... jeg tror vel egentlig også mest på hanner pga det er en del småknuffing/biting fra den ene.. kan noen bekrefte/avkrefte? og for ordensskyld.. er det severum eller rotkeil eller?mvh
Ser ut som rotkeil.
Øverste bildet er en hann.Den andre var vrien å se,men det kan være en jente.
Er det et par,tar det nok ikke lang tid før de er i gang med egglegging.Hvis ikke,så har du ..
ok takk... men hvordan ser du kjønnet på dem egentlig? for meg så ser de klin like ut i karet liksom:=) det ene bildet blei dårligere enn det andre så er ikke så lett å se akkurat det..
Finnene er lengre hos hannen.Noe kortere og buttere hos jenta
Det er to Heros Rotkeil hanner.
Hannene har fargetegninger (ofte slangemønster) på gjellelokkene. Det mangler hunnen.
Ikke lett å skille denne arten ut ifra finnene.
ok takk for svar:=) da må jeg finne ett par hunner å håpe på det beste jeg da. var ikke klar over at hua ikke har mønster på gjellene så det hjalp masse:=) har også hørt dette med finner for å bestemme kjønn men jeg syns det stort sett alltid er vanskelig med unntak av guppy og kampfisk:=)
Her er et bilde som viser ulikheter .
Men mine varierte i tegningene,avhengig av ulike forhold..Så på bilde to er det jenta med tegninger.Her er også finnene kortere.

1.Heros rotkeil par

[External Image]

2.Heros jente

[External Image]

Flotte og snille fisker disse her.Skulle ønske jeg hadde mine fortsatt..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap