Er det jente og gutt? (palettciklider)

Kjøpte 2 palettciklider i dyrebutikken i dag og hun dama trodde at det var en jente og en gutt...
De har vært i akvariet 1 time nå og (hannen) svømmer etter (hunnen) og de utforsker de 2 kokosnøtt hulene vi har, og han viser seg frem for hun

Bilde 1: Det vi tror en er hann
Bilde 2: Det vi tror en jenta
Bilde 3: Det vi tror er jenta*

Er det RIKTIG?
Plussmedlem
Bilde 1 - en hann.
De to andre bildene gjør ikke meg sikker på at det er en hunn.
Den på bilde nr. 1 er iallefall en hann. Har du et bilde av den andre fisken som viser finnene litt bedre?

edit: ser at Loomis var før meg..
Her er flere bilder, vanskelig å ta bilder av henne...
Bare si om dere trenger bilde av henne på siden, under eller noe så skal jeg prøve
Plussmedlem
Jeg hadde nok ikke ventet noen egg med denne "hunnen".
Jeg synes det ligner på en ung hann.
Dette har jeg kjenskap til .... å få to hanner av palett når jeg skulle ha en av hver.
Dette ser ,for meg, ut som to hanner (men prøv å ta noen nye bilder). Dette merker du fort om de etterhvert begynner å krangle/jage hverandre.
3 til
Disse ble litt brae!
X`er fingrene for at den er ei jente!
med tanke på hvor lang ryggfinnen er og fargen så vil jeg si at dette er en gutt..
Jeg må si meg enig med Loomis, den ligner mistenkelig på en ung hann...
Her er noen flere!
Noen som vet?
Jepp, dette er nok en gutt, ja... :/
Fillern! D:
Jeg som ble OVERLYKKELIG når jeg så at de hadde palettciklider! D:
Og den nermeste dyrebutikken er nesten 2 timer unna her i Steinkjer for den i Namsos gikk konk... Åpner snart en ny en i Namsos da, men jeg gledet meg sånn på å få de i lek...
Desverre er jeg ,som andre her , ganske sikker på at dette er en hann.
Hunnene er rundere rundt buken, selv om de ikke bærer egg. Du ser dette veldig tydelig på profilen til Palettciklidene her på fiskebasen. :o)

Jeg skal tilbake til butikken i morgen hvor jeg kjøpte mine og bytte inn den ene hannen i en hunn.. Dette får sikkert du gjort også :o)
Ja, men problemet er at dyrebutikken ligger nesten 2 timer herifra D:
For den i Namsos som er 15 min unna meg la ned for de gikk konk, men det åpner en NY i mars D
er 100% sikker på at du desverre har fått en hann :/
Du har fått to hanner dessverre.
Huff! D:
Da får jeg bare vente til den nye dyrebutikken åpner og jeg skal være på utkikk i salgsanonsene her! D
Så hvis noen har en palletciklide jente til overs så bare kontakt meg! C:
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap