- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- L103 og l104
L103 og l104
Har nå studert bilder, og blir ikke klok på disse to (L103 og L104).
Noen som kan påpeke forskjellen for meg?
Har nemlig kjøpt malle kalt noe med klovn (husker ikke nøyaktig hva som sto, men tror det var ment som klovnepleco), men på artsnavn sto det peckoltia sp.
L-nummer var ikke å oppdrive.
Har tidligere kjøpt en der som jeg mener hadde samme navn (2 år siden), og som ligner... men siden jeg ikke greier å skjønne hva forskjellen på L103 og L104 er, og i tillegg ikke helt stoler på at artsnavn og populærnavn på fisker derfra er rett, greier jeg ikke finne ut hva jeg har.
legger med et litt uklart bilde hvis det kan hjelpe.
Dette er de to siste jeg har kjøpt.
Den første fikk jeg ikke noe ordentlig bilde av
Noen som kan påpeke forskjellen for meg?
Har nemlig kjøpt malle kalt noe med klovn (husker ikke nøyaktig hva som sto, men tror det var ment som klovnepleco), men på artsnavn sto det peckoltia sp.
L-nummer var ikke å oppdrive.
Har tidligere kjøpt en der som jeg mener hadde samme navn (2 år siden), og som ligner... men siden jeg ikke greier å skjønne hva forskjellen på L103 og L104 er, og i tillegg ikke helt stoler på at artsnavn og populærnavn på fisker derfra er rett, greier jeg ikke finne ut hva jeg har.
legger med et litt uklart bilde hvis det kan hjelpe.
Dette er de to siste jeg har kjøpt.
Den første fikk jeg ikke noe ordentlig bilde av
Postet 01.02.11 kl 16:59
Postet 01.02.11 kl 17:10
Postet 01.02.11 kl 17:16
Postet 01.02.11 kl 17:54
Ja det er ikke noen gode bilder her i fiskebasen på L-103 da jeg synes bilde nr 1 til Geir og bilde nr 3 til Bjarne er mere lik L-104.
Er det Geir Kristiansen som svarte deg først som har tatt bilde nr 1 så kanskje han kan se om han er enig at bilde hans er L-104?
Den ligner fryktelig på mine L-104 og jeg har 15 stk VF + rundt 100 stk yngel i alle aldre.
Ville kanske sakt at bilde nr 3 til Ann B Øverli hos L-104 ligner mere på Pecolta L-103?
Du kan jo se her på PlanetCatfish så er det kun 1 bilde av L-103 mens det er mange bilder av L-104.
Ser nå av de nye bildene dine så er det nok L-104 Klovnepleco du har.
Dem forandrer farve etter humør og adferd.
Jeg har en alfa hunne som er lys og de fleste hannene mine er mørke.
Er det Geir Kristiansen som svarte deg først som har tatt bilde nr 1 så kanskje han kan se om han er enig at bilde hans er L-104?
Den ligner fryktelig på mine L-104 og jeg har 15 stk VF + rundt 100 stk yngel i alle aldre.
Ville kanske sakt at bilde nr 3 til Ann B Øverli hos L-104 ligner mere på Pecolta L-103?
Du kan jo se her på PlanetCatfish så er det kun 1 bilde av L-103 mens det er mange bilder av L-104.
Ser nå av de nye bildene dine så er det nok L-104 Klovnepleco du har.
Dem forandrer farve etter humør og adferd.
Jeg har en alfa hunne som er lys og de fleste hannene mine er mørke.
Postet 01.02.11 kl 18:05
Endret: 01.02.11 kl 18:08
De er vanskelig å skille de her. De fem jeg hadde kom fra Haakon i Bergen og han har skikkelig peiling på maller. Hos meg rørte de aldri røtterne i karret og det skulle vært litt rart hvis de var L104. Aldri noe tegn på gnaging så ut i fra det regner jeg med at de var L103, men 100% sikker kan man aldri være.
Postet 01.02.11 kl 23:14
Postet 02.02.11 kl 15:56
Postet 02.02.11 kl 21:59
Leste også at L104 manglet hudklaffen i munnen, noe jeg i dag fikk sett at en av mine nye mangler. Så de nye er absolutt L104 da?
Og ved nærmere studering har jeg funne ut at tegningen på hodet til den "gamle" er lik en av de nye. Kan jeg da gå ut i fra at disse er samme art, eller kan disse artene ha like tegninger?
Har ikke fått studert munnpartiene til mallene så nøye, for disse befinner seg som sagt sjeldent på glasset
Og ved nærmere studering har jeg funne ut at tegningen på hodet til den "gamle" er lik en av de nye. Kan jeg da gå ut i fra at disse er samme art, eller kan disse artene ha like tegninger?
Har ikke fått studert munnpartiene til mallene så nøye, for disse befinner seg som sagt sjeldent på glasset
Postet 08.02.11 kl 22:04