- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Er dette en l-255 eller en ansistrus sp. oppdrettsvariant?
Er dette en l-255 eller en ansistrus sp. oppdrettsvariant?
Postet 09.02.11 kl 23:54
Inaktiv bruker
Det er ikke ancistrus sp.
Postet 10.02.11 kl 00:46
Postet 10.02.11 kl 00:58
Jo, det er en ancistrus sp.
Men akkurat hvilken sp. er ikke enkelt å si
Ancistrus med hvite prikker er det noen av.
Ancistrus sp. L255 tror jeg ikke det er. Den har en flatere og bredere hodeform (slik jeg ser det).
Har din fisk prikker på halefinnen? Jeg ser ingen på bildene.
Men akkurat hvilken sp. er ikke enkelt å si
Ancistrus med hvite prikker er det noen av.
Ancistrus sp. L255 tror jeg ikke det er. Den har en flatere og bredere hodeform (slik jeg ser det).
Har din fisk prikker på halefinnen? Jeg ser ingen på bildene.
Postet 10.02.11 kl 04:43
Postet 10.02.11 kl 10:17
LoomisJo, det er en ancistrus sp. Men akkurat hvilken sp. er ikke enkelt å si ;-) Ancistrus med hvite prikker er det noen av. [URLBLOCK1] tror jeg ikke det er. Den har en flatere og bredere hodeform (slik jeg ser det). Har din fisk prikker på halefinnen? Jeg ser ingen på bildene.
Nei, De stopper ved hale rota. Men disse prikkene den har på seg er ganske flinke til å endre farge mellom hvite g knall blå...?
Postet 10.02.11 kl 12:07
Postet 10.02.11 kl 12:09
Postet 10.02.11 kl 12:21
Endret: 10.02.11 kl 12:23
Som Loomis sier, dette er nettopp en ancistrus sp. men det er ikke sikkert at dette oppdrettsform/ hybrid , selv det også er mulig.
Er enig med Loomis at dette ikke er en L255. Det er heller ikke en blå antennemalle Ancistrus dolichopterus tidligere kjent som L183, da denne skal ha den karakteristiske hvite båndet på rygg og hale finne. Dette er det flere ancistruser som har som unge, men den forsvinner etterhvert hos alle med unntak av Ancistrus dolichopterus .
Det å bestemme hvilken art / L nummer en sort ancistrus med hvite prikker er ikke lett, med unntak av L255 og voksne Ancistrus dolichopterus .
Er enig med Loomis at dette ikke er en L255. Det er heller ikke en blå antennemalle Ancistrus dolichopterus tidligere kjent som L183, da denne skal ha den karakteristiske hvite båndet på rygg og hale finne. Dette er det flere ancistruser som har som unge, men den forsvinner etterhvert hos alle med unntak av Ancistrus dolichopterus .
Det å bestemme hvilken art / L nummer en sort ancistrus med hvite prikker er ikke lett, med unntak av L255 og voksne Ancistrus dolichopterus .
Postet 10.02.11 kl 12:32