- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvem er du?
Hvem er du?
Kjøpte en pose med 10 svarte neontetraer på auksjonen i Drammen den 6 februar. Fulgte med en liten fisk (yngel) som jeg ikke vet hva er. Vet du?
Fisken er overalt (hele tiden) og står på én plass. Den stimer ikke.
Jeg hater bilder der det dårlig bilde av fisken(e), men dette var det beste jeg fikk til.
Fisken er overalt (hele tiden) og står på én plass. Den stimer ikke.
Jeg hater bilder der det dårlig bilde av fisken(e), men dette var det beste jeg fikk til.
Postet 14.02.11 kl 17:54
Postet 14.02.11 kl 17:59
Postet 14.02.11 kl 18:09
Postet 14.02.11 kl 18:12
Postet 14.02.11 kl 18:13
Postet 14.02.11 kl 18:17
Postet 14.02.11 kl 18:21
Postet 14.02.11 kl 18:24
Postet 14.02.11 kl 18:25
Postet 14.02.11 kl 18:54
Enig i at det ligner sverddrager av et ikke alltfor fargesterkt slag, men det er ikke alltid enkelt å skille disse levendeføderne. Legger ved bilde av en bande Xiphophorus milleri og Poecilia salvatoris på omtrent samme alder som den lille blindpassasjeren din. Sniken er veldig lik mollybarna, men de har blå øyne...
Det jeg vel egentlig forsøker å si, er at det er en levendeføder, men å si sikkert hva det er kan være litt vanskelig selv når man vet hva man har av voksne. Den røper seg sikkert når den vokser til. !
De gyldne er Xiphophorus milleri (bittesmå Platy), de grå er Poecilia salvatoris (en Molly-art)
Det jeg vel egentlig forsøker å si, er at det er en levendeføder, men å si sikkert hva det er kan være litt vanskelig selv når man vet hva man har av voksne. Den røper seg sikkert når den vokser til. !
De gyldne er Xiphophorus milleri (bittesmå Platy), de grå er Poecilia salvatoris (en Molly-art)
Postet 14.02.11 kl 21:45
Endret: 14.02.11 kl 21:53
Trym81: Om du er han "læreren som ikke kan elektronikk" (sitat fra auksjonen i oslo) så var det du som auksjonerte disse ut. Var den siste posen med sort neontetra den dagen. nesten på slutten
Linda & Ove: Ja, det bildet var veldig lik den som er i karet mitt. Den har en "firkantet" finne på toppen av ryggen, sier dette deg noe?
Linda & Ove: Ja, det bildet var veldig lik den som er i karet mitt. Den har en "firkantet" finne på toppen av ryggen, sier dette deg noe?
Postet 15.02.11 kl 12:01
Blir ikke noe mer bumpete av ryggfinnen, utfordringen med levendefødere er at det er avlet på så mangt, også finner. Men jeg søkte på "sort neon" i auksjonstråden til DAK, da kom navnet Robinf opp. Kankje han vet? Leste mye Frøken Detektiv som lita :o)
Postet 15.02.11 kl 18:14
Gi aldri opp!
Hei! det er nok som flere her sier i tråden at det er en sverddrager, Jeg er rimelig sikker på at denne kommer fra meg den gjeldene auksjonsdagen.
Jeg var auksjonarius hele denne dagen og kan ikke huske ifarta om det var flere som solgte Sort Neon men det er mange ting som tilsier at det var fra meg
Jeg og RobinF er relativt felles om objekter til storauksjoner og jeg vet at våre sorte Neon har stått under karet med Sverddragere med som dere påpeker er en vilt form.
Dette er den som går under navnet Rio Zeco II. Jeg har hold denne stammen i rent artskar siden jeg fikk tak i den første gang i 2009 hvis jeg ikke husker feil-
Disse er meget sterke og jeg har mange for salg forøverig
vi kan da trolig si at gåten er løst
Jeg var auksjonarius hele denne dagen og kan ikke huske ifarta om det var flere som solgte Sort Neon men det er mange ting som tilsier at det var fra meg
Jeg og RobinF er relativt felles om objekter til storauksjoner og jeg vet at våre sorte Neon har stått under karet med Sverddragere med som dere påpeker er en vilt form.
Dette er den som går under navnet Rio Zeco II. Jeg har hold denne stammen i rent artskar siden jeg fikk tak i den første gang i 2009 hvis jeg ikke husker feil-
Disse er meget sterke og jeg har mange for salg forøverig
vi kan da trolig si at gåten er løst
Postet 16.04.12 kl 19:31
Inaktiv bruker
Tråden er over ett år gammel. :p
Postet 16.04.12 kl 19:50
Om tråden er gammel eller ikke har ingenting å si. Denne krabaten døde desverre under en dramatisk flytting (innlegg 40). Takk for svar Kjetil. Det er jo et sitat som sier: Bedre sent, enn aldri
Postet 16.04.12 kl 20:26