Julii eller trilineatus?

Jeg trenger hjelp til å finne ut hvilken av artene dette er. Jeg har skjønt at det er mønsteret på hodet som skiller disse og at de fleste viser seg å være trilineatus, men er det andre kjennetegn også som man kan skille de på? Ser bare prikker her....Fint om jeg kunne få hjelp til dette
Ser ut som C. julii for meg. De ligner i hvert fall ikke helt på mine triller. Men jeg kan ta feil.
Jeg vet ikke så mye om disse to artene men jeg har lest på planetcatfish at det er veldig sjelden den ekte julii dukker opp i handelen, det er som oftest trilineatus man får kjøpt. Sistnevnte kan være variabel i mønsteret, her er en "spotted" utgave.
Kanskje det er noe helt annet ettersom den har sikksakkstripe og prikker hele veien?
Synes det ser ut som julii, sikkert noen som kan mer enn meg. Den har en kortere "snute" enn triliniatus, og prikkene er prikker. Tr. har litt spissere "snute" og prikkene vokser gjerne litt sammen
Marita, er den viltfanget og vet du isåfall hvor den kommer fra, Peru eller Brasil?
Den er kjøpt som viltfanget julii, men lokasjonen vet jeg ikke. Det er en stund siden jeg kjøpte den også så det spørs vel om selger husker den. Har bare to av disse og vil gjerne ha flere som ser like ut, men trilineatusene jeg har sett i butikken har jo tydelig ett annet mønster.
Jeg har fått vite fra selger at fiskene mine kommer fra Peru, så da er det vel trilineatus jeg har...eller noe annet, men ihvertfall ikke julii. Vakre er de uansett
Takk for hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap