Id apistogramma

Kjøpte disse sist helg,men glemte å skrive ned navnet.

Kan desverre ikke si jeg har sett denne før JAG. Men hua har en lett gjennkjennelig merking på kroppen om noen skulle ha samme typen. Hva med å ringe dit du kjøpte dem?
Hunnen lignet litt på sp. "masken"...
De er kjøpt i England,men det skulle la seg gjøre å komme i kontakt med butikken.
Det er faktisk hunnens markeringer som skulle lette id, de er uvanlige.
Inaktiv bruker

ligner den litt på melgar?
Ble de kjøpt hos Pier Aquatics i Wigan?
Pebas complex
Hei

Jeg tror det kan være en av apistogrammaene i Pebas complex.

A. sp. Pebas eller A. sp. Papagei/Parrot.

Disse er veldig like men noen ting skiller dem.

Av disse tror jeg din fisk er A. sp. Papageien/Parrot.

Fart66 er nok inne på noe her. Mønster passer bra i forhold til bildene på Tom C sin hjemmeside. En flott apisto

http://tomc.no/fish.aspx?fishIndexID=2295&gruppeID=1

Nettadresse til bilder på Toms hjemmeside

Beklager at jeg ikke har peiling å aktive linker
Tom C
Ble de kjøpt hos Pier Aquatics i Wigan?

Det er riktig Tom. Kjøpte to arter. Denne og Sp "morado" vis jeg husker riktig.
Hei

Kan du ta et bedre bilde av halefinnen og caudal spot på hua av den apistogrammaen du er usikker på?
JAG
[QUOTE=Tom C]Ble de kjøpt hos Pier Aquatics i Wigan?

Det er riktig Tom. Kjøpte to arter. Denne og Sp "morado" vis jeg husker riktig.

Det var det jeg hadde mistanke om, ja.
Et par av oss "Apistofile" har i det siste blitt oppmerksomme på ting rundt den siste importen til Neil hos Pier Aquatics.
Grunnen er bl.a. at noen fisk som er solgt som A. sp. "Pebas"(Morado) viser seg å være A. sp. "Papagei", noen har muligens fått en hann fra den ene arten og en hunn fra den andre, og noen hunnfisk viser 5 sorte flekker av det sorte sidebåndet på den ene siden, og bare 2 slike flekker på den andre.
Du kan uansett sjelden stole på navnsettingen her (eller forsåvidt andre steder heller) så lenge de bare selger fisken under det navnet som er satt av eksportøren i Peru.

Jeg har dessverre ikke tid til å vurdere fisken din grundig akkurat i dag, men uansett vil det være til hjelp om du gjør som "Fart66" ber om: ta bilder som tydeligere viser halepartiet med den mørke haleflekken på hunnen (Er bildene her av den samme hunnfisken, eller er det to forskjellige fisker?). Klarer du å skremme/hisse opp hannen til å vise den mørke haleflekken, og ta bilde av den, hadde dette også vært meget nyttig.

P.S. Fart66: "Fart" betyr "Fis" på engelsk, så jeg tror noen synes det er litt rart når du bruker dette som brukernavn på engelsktalene fora
Jeg skal ta nye bilder og legge disse ut.tar da bilder av begge parrene,er jo mulig de ble feil merket i butikken.Fisken ble pakket i hver sin pose. Deter mulig at de merket feil hun til feil han.
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sivertsen
Reklame for plussmedlemskap