- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- To ulike
To ulike
Postet 24.04.11 kl 18:56
Postet 24.04.11 kl 20:13
Endret: 24.04.11 kl 20:16
Postet 24.04.11 kl 20:34
Jeg må mase litt mer med den her....har lett gjennom bilder både her og på corydoras world, men jeg finner ingen som ser ut som denne coryen.
Hadde tenkt å slå meg til ro med at den sikkert var en sterbai siden den leker så ivrig med de andre, men....den er jo så ulik!
Jeg bare må finne ut av hva den er....liker å vite hva jeg har i karene mine
Den kan minne om haraldschultzi, bortsett fra at det er en langsnutet art og min har helt tydelig butt snute.
Synes egentlig den ser ut som en lys sterbai med trillineatus hjernemønster på hodet...kan den være en kryssning av noe?
Noen som har sett en sånn før og kan hjelpe meg?
Hadde tenkt å slå meg til ro med at den sikkert var en sterbai siden den leker så ivrig med de andre, men....den er jo så ulik!
Jeg bare må finne ut av hva den er....liker å vite hva jeg har i karene mine
Den kan minne om haraldschultzi, bortsett fra at det er en langsnutet art og min har helt tydelig butt snute.
Synes egentlig den ser ut som en lys sterbai med trillineatus hjernemønster på hodet...kan den være en kryssning av noe?
Noen som har sett en sånn før og kan hjelpe meg?
Postet 06.05.11 kl 15:15
Maser litt mer..
Må mase litt mer jeg altså..
Fortsatt ingen som har sett denne her før?
Legger ut et bilde til her av denne ene fra sterbai-flokken, som viser seg å ha et helt annet mønster enn de andre..
Fortsatt ingen som har sett denne her før?
Legger ut et bilde til her av denne ene fra sterbai-flokken, som viser seg å ha et helt annet mønster enn de andre..
Postet 16.08.11 kl 17:00
Endret: 16.08.11 kl 17:01
På det siste bildet du la ut her ser det ut som en litt pussig Sterbai for meg De gule brystfinnepiggene (som er så veldig typisk Sterbai) tyder veldig på at det er en Sterbai du har der, bare med et litt annerledes kroppsmønster. Det skjer i blant.
Sterbai eksisterer på mer enn èn lokasjon i naturen, og da med littegranne ulikt mønster, så det kan kort og godt være det du ser her. Resultatet av at noen har blandet lokasjoner en gang, altså.
Sterbai eksisterer på mer enn èn lokasjon i naturen, og da med littegranne ulikt mønster, så det kan kort og godt være det du ser her. Resultatet av at noen har blandet lokasjoner en gang, altså.
Postet 16.08.11 kl 17:14
Tusen takk for svar
Da er den altså en sterbai, om enn litt anderledes..?
Hvordan blir det da nå som jeg har yngel fra denne gruppen, kan dette anderledes mønsteret gå igjen i neste generasjon?
Jeg synes den har et veldig pent mønster, men hvis dette på en måte blir "feil" mønster på sterbai, så bør jeg vel ta den ut av leksgruppen.
Da er den altså en sterbai, om enn litt anderledes..?
Hvordan blir det da nå som jeg har yngel fra denne gruppen, kan dette anderledes mønsteret gå igjen i neste generasjon?
Jeg synes den har et veldig pent mønster, men hvis dette på en måte blir "feil" mønster på sterbai, så bør jeg vel ta den ut av leksgruppen.
Postet 16.08.11 kl 17:48