Noen som vet å type ciklide dette er?

Har enda ikke helt funnet ut å type dette er, har en liten mistanke på at det kan være en kurvciklide "hann" men er ikke helt sikker. Skal finne en makker til den så det er viktig at jeg finner den rette type. Håper det er noen der som kan hjelpe meg med mitt lille problem
Tom K
Syns dette ser ut som en [URLBLOCK1]
eller noe i den duren. men er langt fra sikker.
Det er ikke en rød kurvciklide (L. dorsigera) da? Eller kanskje L. thayeri?

En Leatacara syns jeg i hvert fall det ser ut som det er.
Nøkkelhullciklide er det ikke. Er enig med Kampfisk at det er en Leatacara av et eller annet slag, noe du selv som ser fisken, kan søke å finne lettere ut av.
Stig T
Nøkkelhullciklide er det ikke. Er enig med Kampfisk at det er en Leatacara av et eller annet slag, noe du selv som ser fisken, kan søke å finne lettere ut av.

Den har liksom så mange like trekk av mange forskjellige, men tror det må være enten en blue acara eller en Laetacara - thayeri.
Sparesset
Blå Acara er det ikke.

kan faktisk se ut som denne, hva mener du om det? Åssen kan jeg lettes mulig skille mellom han og hun?
Peder Jensen
[QUOTE=Sparesset]Blå Acara er det ikke.

kan faktisk se ut som denne, hva mener du om det? Åssen kan jeg lettes mulig skille mellom han og hun?
dette er da en Laetacara - thayeri
Din fisk er på slik størrelse at dersom dette hadde vært Blå Acara ville Acara-trekkene og fargene vært tydligere markert.
Blå acara er både født med, og utvikler med alderen lyse, lyse blå striper og prikker i ansiktet. De fleste har alle fargene gående i tverrstriper fra ryggen ned mot magen.

Din fisk har klare trekk til eller Laetacara curviceps.
Basert på grunnfarge, formen på markeringene på siden, form fra buk og bakover.
Vad sägs om laetacara araguaiae (sp. buckelkopf)
Hej!
Den påminner en del om Laetacara araguaiae i formen och den svarta sidlinjen. Men L. araguaiae brukar ha mer farge...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap