Hva er dette?

Jeg har nylig satt opp et 240liters akvarium, nå er det fylt opp med fisk og planter. I går oppdaget jeg noen gule/lys orange runde ting som lå i sanden rundt noen av plantene. De er helt runde og de ligger enkeltvis,det er tolv-fjorten av dem og de er vel ca en halv cm store. er det noen som vet hva dette er?

fisker i akvariet er:
sverddrager
sølvhai (som jeg passer for lillesøsteren)
kileflekk rasbora (tror jeg de kalles)
praktbotia

og noen maller jeg aldri husker hva heter..
beklager dårlig bildekvalitet men det var umulig å få til et godt bilde av det..
Kan det være gjødselkuler fra planter du har kjøpt?
Trond13
Kan det være gjødselkuler fra planter du har kjøpt?

har ikke kjøpt noen planter det siste året.... disse har vært i mitt gamle akvarium siden den gang..
det er 1000% sikkert at d er gjøtsel kuler!
Kan det være egg fra ancistrus? Har bare sett slike på bilder så aner ikke om størrelsen stemmer, men de er vel også gulaktige er de ikke?
???????
Den var/er vanskelig....... " og noen maller jeg aldri husker hva heter."
Lite trolig at det er egg fra disse, ettersom de er så store. og at ingen
passer på dem. Dessute finnes det nesten ingen dokumentasjon på
at Praktbotia har lagt egg i fangenskap.Da er det trolig en slags snegle.
Bilde 1 viser en tydelig innsmaling((krusedull) på venstre side, bilde 2
er trolig forfra. Har du observert noen bevegelse ???
Tetra-frelst
Den var/er vanskelig....... " og noen maller jeg aldri husker hva heter." Lite trolig at det er egg fra disse, ettersom de er så store. og at ingen passer på dem. Dessute finnes det nesten ingen dokumentasjon på at Praktbotia har lagt egg i fangenskap.Da er det trolig en slags snegle. Bilde 1 viser en tydelig innsmaling((krusedull) på venstre side, bilde 2 er trolig forfra. Har du observert noen bevegelse ???

Ancistrus er navnet på mallene... har søkt de opp nå...

Praktbotiaene hadde visst flyttet inn under juwel pumpa så da jeg byttet ut denne fant jeg mange flere...

om det beveger seg tørr jeg ikke si.. jeg syns det ser slik ut, men det kan hende det bare er meg.. skal studere de enda nøyere!
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap