- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Kan noen hjelpe meg med disse ciklidene ???
Kan noen hjelpe meg med disse ciklidene ???
Vi har kjøpt oss flere malawier, men vi er to surrehoder og glemte jo å notere oss hvilke det er.....
De to øverste bildene er av en hann på ca 12 cm
På det tredje bilde er det en hann øverst og hunnen under, hannen pleier å ha mer markerte svarte striper vannrett og loddrett ut fra øyet.
Kan noen her hjelpe oss ???
De to øverste bildene er av en hann på ca 12 cm
På det tredje bilde er det en hann øverst og hunnen under, hannen pleier å ha mer markerte svarte striper vannrett og loddrett ut fra øyet.
Kan noen her hjelpe oss ???
Postet 20.07.11 kl 23:21
Se på denne:
Nimbochromis venustus Eller det kan være en annen Nimbochromis - art.
Den nederste kan være ungfisk av flere arter, men jeg synes den ligner på noen jeg hadde: Trematocranus placodon
Nimbochromis venustus Eller det kan være en annen Nimbochromis - art.
Den nederste kan være ungfisk av flere arter, men jeg synes den ligner på noen jeg hadde: Trematocranus placodon
Postet 21.07.11 kl 12:14
Endret: 21.07.11 kl 12:15
Takker for svar, men er litt i tvil....
Den øverste fikk vi beskjed om at het Placidochromis mloto "wc10" når vi forespurte, men det finnes jo ikke her og jeg finner det heller ikke.
Viss jeg googler: Placidochromis milomo så får jeg mange bilder som stemmer, men di bildene som da kommer opp her i fiskebasen stemmer jo ikke
Vi har også kjøpt noen som skulle hete Placidochromis Phencheilus "mdoka" White lips og disse finnes jo heller ikke i fiskebasen her under det navnet, men under: Haplochromis Phenochilus "Mdoka White Lips"
Ikke lett dette her
Den øverste fikk vi beskjed om at het Placidochromis mloto "wc10" når vi forespurte, men det finnes jo ikke her og jeg finner det heller ikke.
Viss jeg googler: Placidochromis milomo så får jeg mange bilder som stemmer, men di bildene som da kommer opp her i fiskebasen stemmer jo ikke
Vi har også kjøpt noen som skulle hete Placidochromis Phencheilus "mdoka" White lips og disse finnes jo heller ikke i fiskebasen her under det navnet, men under: Haplochromis Phenochilus "Mdoka White Lips"
Ikke lett dette her
Postet 21.07.11 kl 13:15
Endret: 21.07.11 kl 13:38
Postet 21.07.11 kl 13:56
Postet 21.07.11 kl 17:42
Haplochromis er det gamle navnet på mange ciklider fra Rift valley, også malawi-ciklider. Nå er det bare ciklider fra Viktoriasjøen som får hete det, og malawiene har fått nye navn.
Her har du f.eks Placidochromis phenochilus, Mdoka white lips.
Her ser du det står: Art: Placidochromis, Släkt: Haplochromis.
Angående den flekkete: Se på denne også:
Nimbochromis polystigma
Her har du f.eks Placidochromis phenochilus, Mdoka white lips.
Her ser du det står: Art: Placidochromis, Släkt: Haplochromis.
Angående den flekkete: Se på denne også:
Nimbochromis polystigma
Postet 21.07.11 kl 18:59