- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Synes dette ligner på en hai, men har i grunn ikke peiling...
Synes dette ligner på en hai, men har i grunn ikke peiling...
Postet 07.08.11 kl 21:13
Postet 07.08.11 kl 23:18
Postet 08.08.11 kl 08:53
Ja, det er nok en bunntitter
Takk for svar Black_Flys. Det er nok en bunntitter av et eller annet slag, da den ofte gjemmer seg ved å stille seg opp inntil glassveggen og titte ned mot bunnen. Jeg finner ikke bilde av den blant bunntittere i fiskebasen, men synes den ligner mest på Pseudanos trimaculatus (Threespot headstander), men det jo ikke den heller. Jeg får lete litt mer på nettet senere.
Og nei, Mvjnz, en "ekte" hai trodde jeg heller ikke at det var, men det finnes jo en del "haier" i ferskvann også, som sølvhaien f.eks. Men det er nok en bunntitter.
Og nei, Mvjnz, en "ekte" hai trodde jeg heller ikke at det var, men det finnes jo en del "haier" i ferskvann også, som sølvhaien f.eks. Men det er nok en bunntitter.
Postet 08.08.11 kl 15:00
Postet 08.08.11 kl 15:43
Sølvhaien er en karpefisk og ingen hai
Den eneste haien som man kan finne i ferskvann er oksehaien som går opp i elver, men ellers er det vel ingen med mindre man regner Sagfisken/Saghaien for en ekte hai.
Postet 08.08.11 kl 16:23
Postet 08.08.11 kl 22:55
Postet 20.08.11 kl 21:32