Hvilken ciklide er dette?

Har en ciklide jeg ikke klarer og identifisere. Har tre av denne, og har lett en stund etter navnet på den uten å lykkes. håper dere kan hjelpe meg å finne ut av det.
De er vell omtrent 15 cm lang, å har et veldig rolig og fint temperament. Det er vell egentlig alt jeg kan fortelle om dem.
Siden ingen har svart deg så kan jeg jo prøve med en vill gjetning på at det er en Astatitilapia latifasciata hunn du har. Google kommer med noen bilder som ikke er så ulike fisken din ihvertfall
Tror nok det er den Astrid sier ja.
Ellers finner jeg kun kamelon ciklide http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1283&tab=3&image=4791 og thomasi ciklide som har loddrette striper.
Hei. Takk for svar. Den ligner en del ja. Har sammenlignet opp mot denne tidligere, men det står at max lengde er 13 cm, og at den er aggressiv. Som sagt så er denne veldig rolig (faktisk den roligste cikliden i karre mitt) å dette finner jeg litt merkelig. Men så kan jo oppførsel variere. Men jeg skal undersøke litt mer.
Jeg kikket inn på en del av informasjonen som kom opp da jeg klikket på de forskjellige bildene i linken jeg la inn, og der står det flere steder at de bare er mildt aggressive og at en med riktig innredning kan hindre slossing fullstendig. Det er også litt forskjellig hvordan lengden blir regnet ut så 13 cm kan muligens være selve kroppen, uten halefinnen, så om du regner med den så blir den jo 15 cm
Tilfeldig bekjentskap
© Høyer'n
Reklame for plussmedlemskap