Hvilken malawi..

Ikke samme som denne vel?

Denne tror jeg iallefall er Melanochromis cyaneorhabdos..
"maingano"
Hei.

Det er i hvertfall en melanochromis, eller i verste fall en melanochromis mix.
Høyst sannsynlig en cyaneorhabdos (melanochromis cyaneorhabdos), populært kalt "maingano" etter tidligere artsnavn, som Vannsti skriver.. Tegningene (linjene) i pannen støtter dette, sammen med farger og linjer på kroppen. Gir dog ikke veldig klare farger/linjer på bildene..

Nei, den var ikke så villig til å la seg fotografere fra siden..
Jeg synes den ligner endel på den på det nederste bildet, men denne her er mye lysere i fargen.

Takk for svar! Jeg skal prøve å sammenligne mønstrene på panna! Tenker det blir litt kjedelig å ha en av hver sort, blir litt trist for dem også :p
Ikke til å bli så mye klokere av kanskje, men jeg legger ved en lenke allikevel:
Forskellen på Melanochromis johannii,interruptus,cyaernohabdos
Det skal du ikke være sikker på Shiramor! Jeg tror det hjalp! Begge har sånne flotte prikker på den underfinnen forran sporen. Det er kunn fisken på det øverste bildet som har dette.. betyr dette at jeg har to Melanochromis johannii? =0
Dessverre. Antall 'eggflekker' varierer fra individ til individ.
Det gjør forresten tegninger og fargeintensitet også. Det er gjerne alfa-hannen som er den vakreste, og hvis du har en hanne nr 2 så vil den ha svakere farger og tegninger for å unngå bråk. Underdanige hanner kan godt kamuflere seg som hunner også for å få være i fred, inntil de plutselig bestemmer seg for å prøve seg på sjefen.
Har du hunner til fiskene?
Æsj. Nei, jeg kjøpte en mix fra en privat. Det er derfor jeg ikke vet hvilken rase de er.
Det var endel enslige arter, disse to, og så var det en gruppe crabroer.

Den minste er ca. halvparten så stor som den andre, og hadde vokst opp i karet dems; men de visste ikke om det var samme sort som den andre. Jeg har ingen hunner dersom denne lille også er en hann.. :/
Den store er ofte veldig tydelig blå i fargen, den minste er veldig bleik. I det siste har jeg sett tydeligere farger på den også.. den har jo blitt større. Det støtter jo teorien om en hann i forkledning som hunn..

Har sett den store riste på seg, så jeg håpet jo på at den lille kanskje er en dame..
Men lek og yngel er jo halve morroa.. Funderer på neste trekk jeg nå, hvis den lille er en hannfisk, eller en helt annen sort - så blir det jo litt teit. Føler ikke at jeg har plass til flere der heller.
Det rare er jo at den store rister på seg for den lille, som om det er flørtings på gang. Kanskje han bare er homofil.

Det er altså i det siste den lille har begynnt å komme ut, før har den gjemt seg mye.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap