Hvilken corydoras er dette?

Har kjøpt de som elegans, men noen som påpekte at det var C. nanus eller C. napoensis...

Noen som vet? Skal selge dem så må vite hvilken art det er...
Hva er forskjell på pris på disse fiskene?

Emil

[External Image]

[External Image]
Coryen bakerst på bilde 2, er ikke fiskene jeg mener.
Ikke bilde 2, mente bilde en

Nytt bilde [External Image]
Plussmedlem
Syntes de er veldig like napoensis, med det er vanskelig å si da det ofte er arter som likner veldig. Hvor store er fiskene? Nanus blir litt mindre.

Så jeg tror det er en stor mulighet for at dette kan være napoensis, men er ikke sikker.
Hva er pris forskjell på elegans og napaoensis? Finner det ikke noe sted..
Rart, jeg kjøpte de av erik silgjerd som Elegans og før de var hannes var det Lars jamne sine, han spurte meg hvordan det gikk med Corydoras "Elegansene" som han hadde solgt til erik som han hadde solgt til meg..

Innviklet med andre ord :P

Ingen andre som vet hvilken art dette er?
Hei, disse ble i sin tid bestilt via en på Sentrum Zoo og solgt som VF Corydoras Elegans, men hvem vet… Er jo ofte at "like arter" selges under feilt navn fra grossist. Når jeg hadde denne gruppen så en kompis av meg over dem og han mente hardbarket at dette var Elegans - han hadde iallfall mer peiling på coryer enn meg…

Corydoras Napoensis er nok dyrere enn Elegansen, i sin tid gikk disse for 49,-/stk på Sentrum Zoo. Nå er de nok dyrere… Corydoras Napoensis ser jeg ligger på listene til nesten dobbel pris av Corydoras Elegans
Da fortsetter jeg å selge dem som elegans
Dette er ikke elegans. Det er heller ikke C. nanus. Nanus findes så vidt jeg ved ikke i hobbyen.

Napoensis eller C126 sandsynligvis, dersom fiskene oprinder fra Peru.
Flotte coryer som du sikkert får mer for å dele gruppen i 2?

Espen
Ian Fuller mener det er C-126.

Noen som vet pris på disse nydelige coryene?
Fant en link her om Elegans-gruppen
Takk takk ^^

I mailen stod det:

It coud be many species like napaoensis, brillineatus and some few others.
Its to clear to be napaoensis, maybe brillineatus.
But i think your fishes is C126.

Ian Fuller

Syns vel mest de ligner på Bilineatus vil jeg mene, hvis man ser godt på de langsgående stripene.
Enig der, C126 og billineatus er nærmest identiske, lurer på hvordan Ian kan se forskjell på de! :P
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap