Lurer på det nøyaktige navnet til denne? m bilde.

Jeg har to små fisker jeg kjøpte som kameleonfisk i en butikk. Har en hann og ei hufisk.

Hufisken er vel ca 2 cm og hannfisken en god del større.

Søkt litt på nettet etter disse, bla i fiskebasen her. Men finner ingen som ligner i fargen.

De er veldig like disse syns jeg: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4508&tab=3&image=7936

Men hua mi er hvit/rosa/grå og skifter mellom intensiteten på stripene sine etter humør. ved mating blir ho nesten grå.

Herremannen har blå finner. Fargene endrer seg fra lyseblå finner og en hvit/rosa/grå fisk til sterk blå finner og nesten grå kropp. spesielt hvis de har ligget gjemt ei stund.

Veldig fasinerende små fisker jeg har plukket ut av ene beholderen til den innvendige pumpa bla. Også veldig nyskjerrige, tillitsfulle og "tamme". De kommer i allefall bort til hånda mi og hilser når jeg er nedi der. Liker godt gjemmesteder og planter:
Ser ut som du har fått med deg Badis badis, blå oppdretts variant. Har selv hatt disse for mange år tilbake. Google "badis badis" så får du se bedre bilder. De fiskene som er i basen er ikke ordentlig utfarget....
Btw, når du googler, så kommer ca. 50% av bildene med Dario dario, men du ser forskjell... Og det er ikke dario du har, for de er knøttsmå

Uansett en dødskul fisk!
Tusen takk for svar. Fant bilder på google og disse stemmer. Ja disse fiskene er veldig nær mitt hjerte. Utrolig koselig liten vakker fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap