- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hjelp, hva slags pleco er det vi har adoptert?
Hjelp, hva slags pleco er det vi har adoptert?
Adopterte 3 fisker fra ei venninne av datra mi, da de skulle avslutte akvariedriften, og egentlig bare venta på at fiskene skulle dø... syns det var så trasig, og siden vi likevel var på tur å kjøpe noen algespisere, tok vi gjerne imot disse tre...
Men, det jeg ikke sjekka godt nok først, var hvilken type algespisere det var... *nybegynnertabbe* Men siden de kom fra et 60 liters akvarium, (og vårt er også 60 liter), og da trodde jeg det var greit...
De to første ser ut til å være en eller anna type Pleco, og hvis det er vanlig Pleco, så må vi jo finne noen som kan overta disse etter oss, da vårt lille 60 liters blir aaaaaltfor lite for to halvmeters-fisker etterhvert.
Den siste er jeg temmelig sikker på er en albino metallpansermalle, en superhyper rødøyet støvsuger *ler*
Men er det noen som klarer å tyde bildene av de to første? (de er kjempevanskelige å ta bilder av, siden de liker å gjemme seg, og ikke er så begeistra for lys...)
De er litt ulike, den ene er i gråtoner, og den andre i bruntoner...
Men, det jeg ikke sjekka godt nok først, var hvilken type algespisere det var... *nybegynnertabbe* Men siden de kom fra et 60 liters akvarium, (og vårt er også 60 liter), og da trodde jeg det var greit...
De to første ser ut til å være en eller anna type Pleco, og hvis det er vanlig Pleco, så må vi jo finne noen som kan overta disse etter oss, da vårt lille 60 liters blir aaaaaltfor lite for to halvmeters-fisker etterhvert.
Den siste er jeg temmelig sikker på er en albino metallpansermalle, en superhyper rødøyet støvsuger *ler*
Men er det noen som klarer å tyde bildene av de to første? (de er kjempevanskelige å ta bilder av, siden de liker å gjemme seg, og ikke er så begeistra for lys...)
De er litt ulike, den ene er i gråtoner, og den andre i bruntoner...
Postet 25.09.11 kl 22:20
Vanskelig å si.
Hvor store er de nå?
Synes de ligner på ancistrus oppdrettsvariant
De blir ikke så store. Max 15cm.
Espen
Hvor store er de nå?
Synes de ligner på ancistrus oppdrettsvariant
De blir ikke så store. Max 15cm.
Espen
Postet 25.09.11 kl 22:31
Postet 25.09.11 kl 23:31
Håper det... for jeg så på denne "common pleco" som jeg syns ligna, og den kan bli 50 cm lang... *lett panikk*
Postet 25.09.11 kl 23:40
Postet 26.09.11 kl 02:50
Postet 27.09.11 kl 02:53
Postet 27.09.11 kl 11:53
Postet 27.09.11 kl 12:48
Black_Flyssiden de ikke har barter og at de kan henge sammen under roten. er det sikkert to damer du har. To hanner hadde vel klikket i vinkel på hverandre.
Hehehe! Veldig godt sagt! Og jeg støtter utsagnet. På den størrelsen skulle de hatt ordentlige barter dersom de var hanner. Og de hadde trolig også kranglet om å være sjef og om potensielle plasser å ha egg/yngel.
Postet 27.09.11 kl 13:39