Hjelp, hva slags pleco er det vi har adoptert?

Adopterte 3 fisker fra ei venninne av datra mi, da de skulle avslutte akvariedriften, og egentlig bare venta på at fiskene skulle dø... syns det var så trasig, og siden vi likevel var på tur å kjøpe noen algespisere, tok vi gjerne imot disse tre...

Men, det jeg ikke sjekka godt nok først, var hvilken type algespisere det var... *nybegynnertabbe* Men siden de kom fra et 60 liters akvarium, (og vårt er også 60 liter), og da trodde jeg det var greit...

De to første ser ut til å være en eller anna type Pleco, og hvis det er vanlig Pleco, så må vi jo finne noen som kan overta disse etter oss, da vårt lille 60 liters blir aaaaaltfor lite for to halvmeters-fisker etterhvert.

Den siste er jeg temmelig sikker på er en albino metallpansermalle, en superhyper rødøyet støvsuger *ler*

Men er det noen som klarer å tyde bildene av de to første? (de er kjempevanskelige å ta bilder av, siden de liker å gjemme seg, og ikke er så begeistra for lys...)
De er litt ulike, den ene er i gråtoner, og den andre i bruntoner...
Vanskelig å si.
Hvor store er de nå?
Synes de ligner på ancistrus oppdrettsvariant

De blir ikke så store. Max 15cm.

Espen
Må sei meg enig med black_flys der, ser ut som to ancistrus oppdrettsvariant.
Håper det... for jeg så på denne "common pleco" som jeg syns ligna, og den kan bli 50 cm lang... *lett panikk*
Jeg synes også det ser ut som vanlig ancistrus. Hvis de får/har barter, er det det. Men det kommer an på størrelsen og kjønn. De må nå en viss størrelse før de begynner å få barter, og det er bare hannene som får skikkelige barter. Damene kan få skjeggstubber, men ikke slik som hannene.
De er ca 8-12 cm (litt vanskelig å si helt nøyaktig), men de har ikke antydninger til "barter" eller sånne "horn"...

Jeg må høre hvor gamle de er. Er usikker på når de ble kjøpt fra dyrebutikken.
siden de ikke har barter og at de kan henge sammen under roten.
er det sikkert to damer du har.
To hanner hadde vel klikket i vinkel på hverandre.
Eni
Den siste er jeg temmelig sikker på er en albino metallpansermalle, en superhyper rødøyet støvsuger *ler*

Joda, er det noe annet så er jeg en frosk. Tenkte bare jeg skulle være på den trygge siden og si fra om at den må få selskap, corydoras er stimfisk.
Black_Flys
siden de ikke har barter og at de kan henge sammen under roten. er det sikkert to damer du har. To hanner hadde vel klikket i vinkel på hverandre.

Hehehe! Veldig godt sagt! Og jeg støtter utsagnet. På den størrelsen skulle de hatt ordentlige barter dersom de var hanner. Og de hadde trolig også kranglet om å være sjef og om potensielle plasser å ha egg/yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap