Neontetra/kardinaltetra

Inaktiv bruker
Jeg har nå 2 eksempel på at de som har dyrebutikker ikke er hundreprosent på det de gjør, selger.
Først var det fru molly som er en sverddrager.
Nå har jeg funnet ut at den ene Neontetraen ikke er en Neontetra men en Kardinaltetra...
Hva gjør man med dette? Jeg kjører ikke 24 mil for og levere tilbake en fisk...
En må vel bare leve med det, og gjøre seg mest mulig kjent med det en handler på forhånd. Desverre ikke alle som selger fisk som har satt seg særlig inn i saken.
Hvem vet hva...?
Spock
Jeg har nå 2 eksempel på at de som har dyrebutikker ikke er hundreprosent på det de gjør, selger. Først var det fru molly som er en sverddrager. Nå har jeg funnet ut at den ene Neontetraen ikke er en Neontetra men en Kardinaltetra... Hva gjør man med dette? Jeg kjører ikke 24 mil for og levere tilbake en fisk...

Mange som jobber i akvariebutikker vet mye... om det som interesserer dem. Og alt for mange kunder tror at alle som jobber i dyrebutikken vet alt om alle dyr, dette stemmer selvsagt ikke. Og jeg tror dessverre mange tar seg en sjanse istede for å si at de ikke vet det, eller henvise til en kollega som evt kan det! Dette er jo deres oppgave!!! Neste punkt er kundens ansvar, alt for mange kjøper seg fisk (og dyr gennerelt) for så å finne ut om arten i ettertid, her bør også kundene ta litt ansvar og sette seg inn på forhånd om hva de er på jakt etter og da vite litt om det selv. Her bør vi vel alle ta litt selvkritikk da dyr ikke bør være impulskjøp, heller ikke fisk.
Men til syvende å siste er det vel en gennerell trend i butikkene (alle typer spessialbutikker) at "spessialistene" er byttet ut med "vanlige" arbeidere som er hovedsaklig selgere..... uansett om det er TV, fisk eller en vaskemaskin du skal kjøpe deg.

1. sett deg selv inn i det du skal ha
2. spørr om råd ect og hør litt ekstra godt etter om den personen du snakker med har erfaring... er du usikker, spørr rett ut om kompetansen og håp på et ærlig svar!
Inaktiv bruker
Mikrofisk
[QUOTE=Spock]Jeg har nå 2 eksempel på at de som har dyrebutikker ikke er hundreprosent på det de gjør, selger. Først var det fru molly som er en sverddrager. Nå har jeg funnet ut at den ene Neontetraen ikke er en Neontetra men en Kardinaltetra... Hva gjør man med dette? Jeg kjører ikke 24 mil for og levere tilbake en fisk...

Mange som jobber i akvariebutikker vet mye... om det som interesserer dem. Og alt for mange kunder tror at alle som jobber i dyrebutikken vet alt om alle dyr, dette stemmer selvsagt ikke. Og jeg tror dessverre mange tar seg en sjanse istede for å si at de ikke vet det, eller henvise til en kollega som evt kan det! Dette er jo deres oppgave!!! Neste punkt er kundens ansvar, alt for mange kjøper seg fisk (og dyr gennerelt) for så å finne ut om arten i ettertid, her bør også kundene ta litt ansvar og sette seg inn på forhånd om hva de er på jakt etter og da vite litt om det selv. Her bør vi vel alle ta litt selvkritikk da dyr ikke bør være impulskjøp, heller ikke fisk.
Men til syvende å siste er det vel en gennerell trend i butikkene (alle typer spessialbutikker) at "spessialistene" er byttet ut med "vanlige" arbeidere som er hovedsaklig selgere..... uansett om det er TV, fisk eller en vaskemaskin du skal kjøpe deg.

1. sett deg selv inn i det du skal ha
2. spørr om råd ect og hør litt ekstra godt etter om den personen du snakker med har erfaring... er du usikker, spørr rett ut om kompetansen og håp på et ærlig svar!

Det er klart at man skal sette seg inn i det man skal ha, helt enig der. (var ikke jeg som handla men svigemor) og man skal ikke ta alle under en kam.
På 3 av de dyrebutikkene jeg har vert på har det vist seg at det bare var en av butikkene som hadde peiling.
Men når man kommer inn i dyrebutikken og sier, Hei, jeg vil ha x. ant. Neontetra.
Så forventer man jo og få bare det.
Jeg var desverre ikke med da hun kjøpte fiskene og tenkte ikke noe mer på det, så regna med at alle var neontetra, da jeg så denne krabaten var alent tenkte jeg den var syk, men den var ikke det.
Enig med du!
Riktig riktig, når man sier man skal ha et eple skal man jo få det og ikke en bannan! Her bør akvariebutikker gennerelt ta et oppgjør med sin egen kultur, og komme bort fra kun profitt og tilbake til kvalitet! Og som nebnt ikke alle vet alt, men noen tror det selv eller skulle gjerne ønske at de gjorde det!
Regner med at 99% av kundene heller har satt pris på å fått beskjed om at: dette er jeg dessverre litt usikker på men vent et lite øyeblikk så kan du få snakke med min kollega som kan fisk!

Flott svigemor som kjøper med fisk til deg da
Inaktiv bruker
Helt enig
Men Neontetra og kardinaltetra er jo fort og se feil på når man skal håve dem inn
Men de tok også feil av ei ballongmolly og høygravis sverddrager ;P heheh

Ja, hun er kjempesnill
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap