Ulike ciklider og fisker med lokasjon siwa oasis egypt/libya

Hei!

I jul var jeg i Siwa, en øde oase langt uti ørkenen på i egypt på grensen til Libya.
Her er det flere kilder, både varme og kalde kilder.

--------------------------------------------------------------------------------------
I de varmekildene var det noen rare fisker jeg dessverre ikke har bilde av disse fiskene så regner ikke med noen kan hjelpe meg.
Men fiskene var hvit/rosa, typisk fisk som lever i mørke huler(Lignet blind huletetra).
Cirka 3-4 cm. Levde spredt og inni huler i kilden. Hadde ikke utstyr til å måle vannverdier, men det var god algevekst i vannet og vannet var rundt 40 grader.
Skal poste noen bilder av kilden etterpå vis jeg har gode nok bilder.

--------------------------------------------------------------------------------------

Vi besøkte en kald kilde langt ute i ørkenen, her var det siv rundt vannet.
Her var det liv!!
Noen fisker som ligner Niltilapia, noen store karper, men var noen fisk som lignet på ciklider.
Fiskene var rundt 10-15 cm og i forskjellig form og farger.
Poster noen bilder så får dere se om dere kjenner noen igjen
Temperaturen i dette tjernet var rundt 17-18 grader.

Mange av fiskene så nesten ut som Malawi/Tangayika ciklider
Ene arten var sandfarget med svarte streker.
Noen var blå aktig og andre var hvitgul i fargen.

Bilde 1. Tjernet/Kalde kilden

Bilde 2. Salig blanding

Bilde 3. Litt bedre bilder, her ser man flere arter + et stort karpetryne i midten
Flere bilder fra kaldekilden.
Kaldekilden

PS: Alle bildene til nå er fra den kalde kilden
Har dessverre ikke så mye bilder av den varmekilden, men som sagt vannet var 40 grader, ekstrem algevekst, trådalger på 20-30 cm.

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap