Hvilken corydoras?

Hei!

Jeg har en gruppe av disse corydorasene, og jeg lurer på hvilke dem er?

Noen som kan hjelpe meg å identifisere dem?
Tja. Litt lyse til å være sp. Black, så kanskje de er vanlig schultzei? Er ingen ekspert her altså, så ta forslaget med ei klype salt...
Plussmedlem
Jeg tror det er Corydoras schultzei, som er vitenskapelig beskrevet som Corydoras aeneus. De var ikke helt lyse, nei, men tror nok de er for lyse til å være Corydoras sp. black.
Enig med de andre som har svart ovenfor.
Det ser ut til å være en midt-i-mellom ting av Corydoras schultzei (som er et navn som er ugyldiggjort og måkt innunder C. aeneus..) og det vi kjenner som Corydoras sp. Black, som jo er en C. schultzei i utgangspunktet, bare annen farge.

Jeg hadde et par sånne halvmørke/halvlyse C. schultzei i et kull med svarte yngel av helsvarte foreldre. De var ikke hverken det ene eller det andre, liksom
Tusen takk alle tre!

Jeg ble så usikker fordi i forhold til "vanlige" aeneus, så virker disse mer langstrakte. Og så har de den flotte tykke sorte stripa som går over hele kroppen =)

Ser jo på noen av bildene av linken jeg fikk av deg Sissimor, at noen av dem har denne sorte stripen helt ut på sporen slik som mine. Flere av mine har også tydelige bronsjestriper over "skuldrene".

Det kan jo forklares med sp. Black, og hvis du Mona har sett dette på eget oppdrett så er det kanskje ikke så mye å lure på lenger :p

Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap