- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Gurami?
Gurami?
Inaktiv bruker
Jeg har fått et akvarium i dag, skal hente det i morgen (08/12)
Jeg vet det følger med 4 fisker og hun som jeg får dette hos vet ikke hva de er.
Hvis man ser på bildene så ligner dette på Guramier, men hvilke?
Jeg vet det følger med 4 fisker og hun som jeg får dette hos vet ikke hva de er.
Hvis man ser på bildene så ligner dette på Guramier, men hvilke?
Postet 08.12.11 kl 02:51
Endret: 08.12.11 kl 02:51
Postet 08.12.11 kl 02:53
Inaktiv bruker
Hadde håpet på Dverg ;P 100% sikker? :P
Den blir stor :O jaja, får ha dem i 126L
dette akvariet lekker. Hun skulle egentlig kaste det... :O
Lucky me
Må få ut sverddrageren og mollyene fort som F!
Den blir stor :O jaja, får ha dem i 126L
dette akvariet lekker. Hun skulle egentlig kaste det... :O
Lucky me
Må få ut sverddrageren og mollyene fort som F!
Postet 08.12.11 kl 02:55
Endret: 08.12.11 kl 02:56
Inaktiv bruker
Hvis du ser på nederste bildet litt til høyre. Ligner ikke det litt på en sommerfugl Cikilde? ;O Håper ikke det er en sommerfugl ciklide...
Postet 08.12.11 kl 02:58
Postet 08.12.11 kl 02:59
Endret: 08.12.11 kl 03:01
Inaktiv bruker
Ronny-AndréMed så uklare bilder tror jeg ingen vil si at dem er 100% sikker :p.. Men jeg blir overasket om det er en annen fisk enn perlegurami. Er bare å sammenligne selv, når du får hentet akvariet. Dverggurami ser det ikke ut som ..
Ja Sant, heheh, da blir det bilder og greier. Er sikkert perler.
Jaja, var først redd det var noe søvlhai eller haimaller. :P
Men så såg jeg blidene, da mista jeg 20kg ;D
Postet 08.12.11 kl 03:01
Inaktiv bruker
Da har fiskene og akvariet ankommet. Det er 2 Perlegurami, en fisk som ligner på en Barbe, En udentifisert sugemalle og en ål.
Har puttet dem i en kasse, det så ut som de var syke da jeg først så dem, men det var neppe noe, men de er i kasse med filter og varme, skal identifisere dem før jeg bestemmer hvilke kar de skal i. Ser litt ut som at skjellene på det jeg tror er en barbe er litt struttete.
Dårlige bilder men det blir vell bedre når de er i et kar.
Har puttet dem i en kasse, det så ut som de var syke da jeg først så dem, men det var neppe noe, men de er i kasse med filter og varme, skal identifisere dem før jeg bestemmer hvilke kar de skal i. Ser litt ut som at skjellene på det jeg tror er en barbe er litt struttete.
Dårlige bilder men det blir vell bedre når de er i et kar.
Postet 08.12.11 kl 14:53
Postet 08.12.11 kl 17:52
Endret: 08.12.11 kl 17:53
Eller en tigerbarbe?
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7673
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7673
Postet 08.12.11 kl 18:58
Inaktiv bruker
off, ligner på begge to... :/ hm, litt mer på nr1 enn nr2 :/
Hm...
Jeg må si at her ser man et godt eksempel på noen som har kjøpt ungen sin akvarium uten og være engasjert selv... Fiskene er syke og har ALT for liten plass. Passer ikke sammen, de er avmagret, De guramiene må være samme kjønn, for de sloss...
Hm...
Jeg må si at her ser man et godt eksempel på noen som har kjøpt ungen sin akvarium uten og være engasjert selv... Fiskene er syke og har ALT for liten plass. Passer ikke sammen, de er avmagret, De guramiene må være samme kjønn, for de sloss...
Postet 08.12.11 kl 19:26
Endret: 08.12.11 kl 19:31
Postet 08.12.11 kl 20:03
Inaktiv bruker
Ja, jeg vet ikke helt om jeg vil ha dem :/ men jeg skal prøve, de er på medisin kur nå. De har litt sopp der jeg, hvithårete små flekker her og der.
Den mallen er jeg usikker på, den er så bleik.
Den mallen er jeg usikker på, den er så bleik.
Postet 08.12.11 kl 20:25