Har en fisk som er nesten lik glødebåndtetra

har en fisk som er nesten lik glødebåndtetra men den har en svart strek også kan noen hjelpe meg med dette?
er det en annen variant glødebånd eller?
Du har barben : Barbus multilineatus
Men tror også glødebånd kan ha sort i seg (selvom dette ikke er vanlig)
For øvrig er det jo også en mulighet med miniatyrrasbora, men disse er fryktelig små...
det er jo et dorlig bilde men du ser de 3 som svømmer over glødebåndtetrane?
de er litt like miniatyrrasbora som du sa men de har ikkhel trokken svart strek den begyner liksom på midten.
Kileflekkrasbora ser det ut som.
Det er altså ingen tetra, men en rasbora.
den lingnet litt, men de jeg har har også den glødebånd stripa? det så jeg ikke på profilen til den kileflekkrasbora.
Veronica Bekk
den lingnet litt, men de jeg har har også den glødebånd stripa? det så jeg ikke på profilen til den kileflekkrasbora.

Se gjerne på mer enn et bilde....som dette f.eks. Der vises de sanne fargene bedre.
nå har jeg tegnet forskjellen på de 2. dorlig tehnet men har så dorlig kamera
Sissimor
[URLBLOCK1]?

den er det vettu tusen takk
Veronica Bekk
[QUOTE=Sissimor][URLBLOCK1]?

den er det vettu tusen takk

eller kansje det er Trigonostigma Hengeli vet ikke jeg må nok ha litt hjelp
Da må du nok legge ut noen bedre bilder. Det lille man kan skimte av fiskene du snakker om, er for dårlig til å gi 100% sikker id på.
får desverre ikke til noe bedre bilde får se om jeg får lånt meg et bedre kamera

Foreslår at du er nødt til å ta en egeninnsats her og google de to artene som er foreslått for deg, og så gransker du nøye alle de bildene du finner. Sammenlign med fiskene du har foran deg i akvariet hjemme. Les forskjellen mellom forslag nr og og nr to, kanskje det hjelper.

Nå har du iallefall fått to forslag og det er 99% sikkert en av dem. Rasbora altså. De er fra Asia, forresten.
det er nok Trigonostigma Hengeli for den selger de hoss aqamanias og han jeg kjøpte fiskan av sa at de fleste fiskene var kjøpt der. men han kalte de for glødebånstetra men det har jeg fra før så det kann ikke vere det.
Etter det bildene dine viser, så er jeg enig med sissimor, at det er Dronningrasbora du har, altså Trigonostigma Espei. De andre to artene med samme "fornavn" er litt blekere i fargene. Men du sier at du har dette glødebåndet, og det har Kileflekkrasboraen. Denne blir også litt større enn Dronningrasboraen. Alle tre er veldig like i utseende, og kan lett forveksles med hverandre. Har selv Dronningene, og disse har en mye mer fremtreden kobberfarge enn hva f.eks Kileflekkene har. Har EN kileflekk, som hadde forvillet seg sammen med dronningene da jeg kjøpte de, og forskjellen er tydelig når man ser de sammen, kileflekk har ei lys nesten glødende stripe over den svarte kilen, dronningene mangler den.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap