Er det noen der ute som veit hva slags fisk det her er ?

God morgen !

Har tatt over en rugg av en ål av en kompis, og jeg er veldig nyskjerrig på hva slags art det er og håper noen der ute kan hjelpe meg : D Kikka fort innom fiskebasen, men fant ikke noe som ligna..

Den er ca 20 cm, veldig sur av seg. Angriper andre fisker uansett størelse og holder seg for det meste bak steiner/planter.
Det er en Bikir, det kan jeg iallefall si med sikkerhet.
Hvilken Bikir det er, er jeg litt mer usikker på, men jeg holder likevell en knapp på
prakt-bikir.

Forresten, disse fiskene blir SVÆRE! så de må ha en SVÆRT akvarium også.
Jeg er ikke sikker på hvor stor praktbikiren blir, men jeg vet at en annen type bikir kan bli 75cm lang. Og det er en stor fisk.

De er forresten rovfisker også om jeg ikke er helt på jordet.
Takker Hvor store etc. blir dem ?
om det er denne så blir den såpasse stor at den må ha over 700liter helst. Disse er også best å holde alene.
Er helt lik den der ja Dæven, blir såppas store ja..
en god unskyldning for å skaffe seg stort akvarium
Hehe, ja Så det kan være lurt å ha den for seg selv uten andre fisker altså
Sabrina M
Det er en Bikir, det kan jeg iallefall si med sikkerhet. Hvilken Bikir det er, er jeg litt mer usikker på, men jeg holder likevell en knapp på prakt-bikir. :) Forresten, disse fiskene blir SVÆRE! så de må ha en SVÆRT akvarium også. Jeg er ikke sikker på hvor stor praktbikiren blir, men jeg vet at en annen type bikir kan bli 75cm lang. Og det er en stor fisk. De er forresten rovfisker også om jeg ikke er helt på jordet.

Okai Ja, at det er rovfisk har jeg funnet ut Spiser biff og alt anna kjøtt som får plass i munnen
Ja er jo ikke noe gøy å kjøpe fisker som blir mat for han

Den her typen vil aller helst ha levende for, så du kan jo prøve på fore med bananfluer, artemia osv. Så kan du jo lage en liten rekemiks til den også.
den er veldig glad i fiskekjøtt, så du kan prøve å kjøpe sånne billige pakker med rein seifileet, skjær av en liten del om du får til, og tin denne litt før du gir bikiren maten.
Det kan være lettere å kjøpe helt fersk fiskefilet og renske den, så tar du fisken og litt reker og kjører det litt i en mikser, så kan du lage deg terninger/tynn plate som du gir litt av en og annen gang i mnd.
Da skal jeg prøve ut litt av det
Det er en praktbikir de kan bli over 50cm lange
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap