Hva slaks type cory ?

Hei har hatt en cory nå for et halvt år, er usikker på hva slaks typpe han her er.

Lett litt selv rundt og syns han ligner på Cory Delphax eller Cory Spilurus.

Noen som har noe mening om hva slaks type det er?

Bilder er tatt uten blits, med blits så får den en sånn fin gønnfarge på seg, samme som delphaxen har.
flere bilder, skal prøve å få noe bedre men han er super sky ;D
Har du bare denne ene, så er det ikke rart den er sky. Cory er jo stimfisk som behøver artsfrender sammens med seg for og føle seg trygge.
Ville absolutt finne tak i flere som kan gå sammens med den.

Synes foressten det ser ut som den har dårlige barter, har den alltid vært slik?
Jeg lurte også på hvor bartene var.
Kan desverre ikke hjelpe deg med å identifisere den, men her finnes det masse flinke coryfolk som sikkert kan bistå.

Vil også nevne det at Cory er stimfisk og bør ha en gjen på minimum 6 stk (Om du har bare denne ene) Du og fisken vil få mer glede om de er en liten stim.
Ja vet jo så klart at det er stim fisk, har mange andre typer cory.
Derfor jeg prøver å finne ut hva slaks type det er.
Ja han har dårlige barter, jeg fikk han her med på et lass når jeg kjøpte et akvarium, han som hadde akvariet før meg hadde skarp grus som bunnsubstrat.

Håpet på at det skulle vokse ut igjen, men vet ikke om sånt tar tid ?

Han går foresten med 15 c panda.
Huffda, hvis det er et halvt år siden du fikk den og bartene ikke har vokst noe siden da, så er jeg redd for at den neppe vil få bartene tilbake. :/
Men godt den kom til deg da og får gå på sand, det må være vondt for coryer og gå og slipe ned bartene på grus.
Lykke til med og finne kompiser av samme sort til den.
Ja det er synd, men den spiser å koser seg med de andre coryene så ser ikke ut som det plager den noe serlig, uten at jeg vet det 100 % da..

Synd med bartene Men bra med kompiser ;D;D
Enig med deg at det kan se ut som Delphax!

Jeg har noen individer her og ja er også enig i at dette er en litt sky cory! Har hatt de i ganske stort antall også og ja de er skye da og

Noen corydoras er skye og dette er nok en av den slagsen Fin fisk du har der! Den er nok ikke nevneverdig plaget av litt stutte barter hos deg ihvertfall, la den få tiden på seg !
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap