- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Grenmalle, eigenmanni, morrowi, melini eller noe helt annet?
Grenmalle, eigenmanni, morrowi, melini eller noe helt annet?
Fikk denne som rineloricaria lanceolata hunnkjønn.
Har kommet frem til at det nok ikke er det jeg har.
Jeg har to stykker av de, og jeg har målt den ene til ca 12-12,5 cm til halerot, 14 cm til halespiss(uten tråder).
Jeg synes utfra bilder at både eigenmanni, morrowi og melini kan likne.
Jeg tenkte det var r. eigenmanni siden denne kanskje er mer vanlig i handel, men de blir ikke mer enn ca 10 cm ifølgedatabasen.
Noen som vet endel om grenmaller, eller som vet om sider der det er beskrevet mer om kjennetegn ved de ulike artene?
Jeg skal prøve å spore tidligere eiere for å få vite mer om opphavet, men jeg håper også noen kan hjelpe meg utfra bildene.
Har kommet frem til at det nok ikke er det jeg har.
Jeg har to stykker av de, og jeg har målt den ene til ca 12-12,5 cm til halerot, 14 cm til halespiss(uten tråder).
Jeg synes utfra bilder at både eigenmanni, morrowi og melini kan likne.
Jeg tenkte det var r. eigenmanni siden denne kanskje er mer vanlig i handel, men de blir ikke mer enn ca 10 cm ifølgedatabasen.
Noen som vet endel om grenmaller, eller som vet om sider der det er beskrevet mer om kjennetegn ved de ulike artene?
Jeg skal prøve å spore tidligere eiere for å få vite mer om opphavet, men jeg håper også noen kan hjelpe meg utfra bildene.
Postet 20.02.12 kl 17:43
Eigenmanni blir oppmot 15 cm, er feil det som står i AF basen. Jeg har en gruppe på syv voksne og de er alle over 12 cm. Noen av mine ligner på de avbildete, har du bilde av dem fra undersiden når de henger på glasset? Hos Planet Catfish finner du mange forskjellige bilder som kanskje kan hjelpe. Ulempen er jo at disse forskjellige variantene er ekstremt like.
Flott fisk dette her, driver akkurat å forer opp årets første kull nå og venter på at kull to skal klekke om en ukes tid.
Flott fisk dette her, driver akkurat å forer opp årets første kull nå og venter på at kull to skal klekke om en ukes tid.
Postet 20.02.12 kl 18:35
Postet 20.02.12 kl 19:13
Postet 22.02.12 kl 13:16
Postet 22.02.12 kl 13:18
Postet 23.02.12 kl 11:25
Postet 23.02.12 kl 17:14
Postet 23.02.12 kl 19:22