- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Ukjent sak oppdaget under nattlysing.
Ukjent sak oppdaget under nattlysing.
Inaktiv bruker
Om natten bruker jeg å lyse litt inne hos fiskene i 128L, da er de fleste ganske aktive.
Men i dag fant jeg noe jeg ALDRIG har sett før.
Arter jeg har i karret.
- 1 Klovnepleco
- 3-4 Kuhlii
- 10 Pygmecory og utrolig mange yngel (de vet jeg hvordan ser ut)
- 2 jeger snegler
- 3 Sorte neontetra (Gave fra kjæresten, 10 til er bestilt)
Siden det er mørkt i karret klarte jeg ikke å ta bilde, i tillegg så var denne skapningen 1-2 mm liten. Den lå på storrota i akvariet å så på meg.
Kan dette ha fulgt mosen fra Singapore? eller er det et deformert yngel?
Lagde en skisse for og illustrere, den er ikke så god men det er det jeg klarte å lage i Paint. Den er nesten fargeløs, litt grå/hvit gjennomsiktig.
Håper det ikke er noe farlig. (Deformert yngel eller en uønsket skapning)
Men i dag fant jeg noe jeg ALDRIG har sett før.
Arter jeg har i karret.
- 1 Klovnepleco
- 3-4 Kuhlii
- 10 Pygmecory og utrolig mange yngel (de vet jeg hvordan ser ut)
- 2 jeger snegler
- 3 Sorte neontetra (Gave fra kjæresten, 10 til er bestilt)
Siden det er mørkt i karret klarte jeg ikke å ta bilde, i tillegg så var denne skapningen 1-2 mm liten. Den lå på storrota i akvariet å så på meg.
Kan dette ha fulgt mosen fra Singapore? eller er det et deformert yngel?
Lagde en skisse for og illustrere, den er ikke så god men det er det jeg klarte å lage i Paint. Den er nesten fargeløs, litt grå/hvit gjennomsiktig.
Håper det ikke er noe farlig. (Deformert yngel eller en uønsket skapning)
Postet 05.03.12 kl 00:37
Postet 05.03.12 kl 00:57
Postet 05.03.12 kl 01:02
Inaktiv bruker
Tja si det. var ikke sikker på hvor jeg skulle plassere den siden jeg ikke vet om det er en fisk. Minner meg om en ål egentlig. bare jeg ser ikke noe halefinne. :/
Jeg håper ikke det er noe farlig... For jeg ser enda en! like stor litt rundere på midten... :/
Jeg håper ikke det er noe farlig... For jeg ser enda en! like stor litt rundere på midten... :/
Postet 05.03.12 kl 01:04
Inaktiv bruker
SissimorHm... Mystisk... Jeg velger å krysse fingrene for at det er en kuhlii-yngel, og at det [I]ikke[/I] er noe skummelt.
Ja, jeg også! Om noen har bilde av et kuhlii yngel så setter jeg utrolig stor pris på om de kan poste det her.
Postet 05.03.12 kl 01:05
Inaktiv bruker
Postet 05.03.12 kl 01:19
Endret: 05.03.12 kl 01:20
Postet 05.03.12 kl 08:27
Inaktiv bruker
Så spennende!
Kan ikke se dem nå som lyset er på. ligger bare en masse coryer i trerota. :P
WOHO!
Kan ikke se dem nå som lyset er på. ligger bare en masse coryer i trerota. :P
WOHO!
Postet 05.03.12 kl 10:21
Postet 05.03.12 kl 10:55
Endret: 05.03.12 kl 10:59
Postet 05.03.12 kl 11:33
Jørg1 AKA Spockskapningen 1-2 mm liten...Den er litt lik denne, bare uten stripene og tydelig halefinne. Mulig albino?
Albino kan du se bort fra. I dette tilfellet blir det å tilpasse terrenget etter kartet. Nyfødt fiskeyngel kan se nærmest gjennomsiktige ut, og dersom det er en fisk du har observert er nok det tilfellet.
Eg klarer ikke å se at du beskriver/tegner kuhlii-yngel, men...
Fisken på bildet du la ut er noen få dager gammel og rundt 7 mm. Zoopets bilde er tatt fra denne YouTube-videoen:
<embed src="http://www.youtube.com/v/UwtWmo9gUEc?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="369" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Enig med Janne; tøm karet, så finner du raskt ut hva det er, eller i det minste fått tatt bilder
Postet 05.03.12 kl 15:25
Inaktiv bruker
Heheh, kommer ikke til å tømme akvariet, er så mange steiner og røtter at det blir bare tull når jeg skal ha dem ned igjen. :P
Jeg vet ikke om det er Kuhlii det ligner utrolig nokk mest på en vanlig ål, litt sånn elektrisk ål lignende. :P
Men det hadde vært kult om det var Kuhlii yngel. skjønner bare ikke hva annet det kan være. Øksefisker er det ikke, Sortneontetra er det ikke, Plecoen er alene så det kan jeg utelokke. Da står jeg igjen med, Noe fra mosen, Kuhlii eller deformert Pygmeus. :O
Jeg vet ikke om det er Kuhlii det ligner utrolig nokk mest på en vanlig ål, litt sånn elektrisk ål lignende. :P
Men det hadde vært kult om det var Kuhlii yngel. skjønner bare ikke hva annet det kan være. Øksefisker er det ikke, Sortneontetra er det ikke, Plecoen er alene så det kan jeg utelokke. Da står jeg igjen med, Noe fra mosen, Kuhlii eller deformert Pygmeus. :O
Postet 05.03.12 kl 17:18
Postet 05.03.12 kl 17:28
Jørg1 AKA Spockså var denne skapningen 1-2 mm liten. Den lå på storrota i akvariet å så på meg.:P
Er du egentlig klar over hvor smått 1-2 mm. er?
Jørg1 AKA SpockHeheh, kommer ikke til å tømme akvariet, er så mange steiner og røtter at det blir bare tull når jeg skal ha dem ned igjen. :P
Da vil jeg anse det som at du mener det er ganske så usannsynlig at du vil finne noe?
Jeg har 3 100-litere som blir brukt som yngelkar. Disse ribber jeg ofte for å fange, flytte og kontrollere ynglene. Det er ikke noe tull å sette ting tilbake ;p
Jeg tror det er en liten hvit mark du har sett
Postet 05.03.12 kl 17:34
Inaktiv bruker
Ja, jeg vet hvor lite 1-2 mm er :P Er sveiser og da bruker jeg av og til å sveise 0.5-0.7 mm tykke stål plater. Du skjønner de lå helt stille på en del av rota der det ikke er noenting, om det er mark så blir det god mat.
Heheh, hadde nokk å streve med da jeg satt ned storrota:P
Kan jo være at det var biter at artemia som lå der til overs. og at pga mørket så såg dem så anderledes ut? Synet kan jo bedra og jeg hadde akkurat matet med artemia. :O Hm. Tiden vil jo vise.
Heheh Larsern neppe elektrisk ål, tror ikke yngelen er så små engang. Det var sikkert bare jeg som trodde jeg så noe men som var noe annet.
Men håper det er Kuhlii yngel jeg har sett. ^^
Heheh, hadde nokk å streve med da jeg satt ned storrota:P
Kan jo være at det var biter at artemia som lå der til overs. og at pga mørket så såg dem så anderledes ut? Synet kan jo bedra og jeg hadde akkurat matet med artemia. :O Hm. Tiden vil jo vise.
Heheh Larsern neppe elektrisk ål, tror ikke yngelen er så små engang. Det var sikkert bare jeg som trodde jeg så noe men som var noe annet.
Men håper det er Kuhlii yngel jeg har sett. ^^
Postet 05.03.12 kl 17:43
Postet 05.03.12 kl 17:43
Inaktiv bruker
Japp ^^. Er verre når man snakker my.
Uansett, så tror jeg bare jeg må vente og se om noe dukker opp i kveld.
Uansett, så tror jeg bare jeg må vente og se om noe dukker opp i kveld.
Postet 05.03.12 kl 18:07