Hvilken malle er dette?

Noen som vet hvilken art dette er, så den tilfeldigvis dajeg var innom den lokale zoo sjappen i dag. Så veldig artig ut, var vel ikke større enn 3-4 cm..

[External Image]
For meg ser det ut til å være Nannoptopoma sp. "Peru".
Tror du er inne på noe her ja ligner veldig på de bildene jeg fikk opp når jeg hadde noe å søke etter. Ser den ligner på en annen jeg får opp, med et litt kulere navn dog: Nannoptopoma sp. Robocop

Tror jeg må sjekke ut denne litt nærmere....
Eg har ikke hørt om den du linker til, Lars, men det må vel være samme "art"? Fisker som er gitt ulike navn grunnet forskjellige lokasjoner?
Da fikk jeg bekreftet av HaakonH at den heter Hypoptopoma sp. `PERU` da "nannoptopoma ikke er en gyldig slekt mer…" som han sier....

Tror jeg shopper meg disse og ser om det lar seg gjøre å holde dem over lengre tid. Får rigge til med skikkelig utvendig filter og være OBS på fôringene...

Var mange finer bilder av denne hos l-welse.com
Lykke til Lars! Er det nokon som får dei til er det vel deg Eg var også å sikla på desse, men blei skremt av alle dei som rapporterte at dei var vanskelege å holde. Flott fisk er det uansett....
Nydelig malle, Lars! Jeg og vil ha ;p
Da står en liten gjeng til tilvenning, butikken hadde fått inn 5 stk men det er nok bare fem som kommer til å klare seg tror jeg. Den ene hadde gravd seg ned under sanden og det var ikke mye fart i denne karen... Får se om det hjelper med litt lavere pH enn hva de har fått i butikken...
Hypoptopoma sp. `peru`
Hei Lars

Det er en fantastisk pen malle. Hadde dem selv for en tid tilbake.
Min erfaring er at dem krever et godt innkjørt akvarie med alger.

mvh
Frode Storheim

Hadde ikke et gjengrodd kar tilgjengelig men jeg har foret med spirulinapulver og satt oppi en skikkelig gjengrodd rot, får håpe de kan leve med det. Dette fungerer veldig godt hos Chaetostoma L457'ene mine og de krever også mye alger.

Så på nettet at de krever mye oksygen så jeg satt oppi en luftestein på full guffe...
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap