- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken malle er dette?
Hvilken malle er dette?
Postet 06.03.12 kl 16:25
Endret: 06.03.12 kl 16:26
Postet 06.03.12 kl 16:58
Tror du er inne på noe her ja ligner veldig på de bildene jeg fikk opp når jeg hadde noe å søke etter. Ser den ligner på en annen jeg får opp, med et litt kulere navn dog: Nannoptopoma sp. Robocop
Tror jeg må sjekke ut denne litt nærmere....
Tror jeg må sjekke ut denne litt nærmere....
Postet 06.03.12 kl 17:56
Postet 07.03.12 kl 01:43
Da fikk jeg bekreftet av HaakonH at den heter Hypoptopoma sp. `PERU` da "nannoptopoma ikke er en gyldig slekt mer…" som han sier....
Tror jeg shopper meg disse og ser om det lar seg gjøre å holde dem over lengre tid. Får rigge til med skikkelig utvendig filter og være OBS på fôringene...
Var mange finer bilder av denne hos l-welse.com
Tror jeg shopper meg disse og ser om det lar seg gjøre å holde dem over lengre tid. Får rigge til med skikkelig utvendig filter og være OBS på fôringene...
Var mange finer bilder av denne hos l-welse.com
Postet 07.03.12 kl 06:52
Postet 07.03.12 kl 08:49
Postet 07.03.12 kl 10:55
Postet 07.03.12 kl 11:56
Hypoptopoma sp. `peru`
Hei Lars
Det er en fantastisk pen malle. Hadde dem selv for en tid tilbake.
Min erfaring er at dem krever et godt innkjørt akvarie med alger.
mvh
Frode Storheim
Det er en fantastisk pen malle. Hadde dem selv for en tid tilbake.
Min erfaring er at dem krever et godt innkjørt akvarie med alger.
mvh
Frode Storheim
Postet 07.03.12 kl 18:49
Hadde ikke et gjengrodd kar tilgjengelig men jeg har foret med spirulinapulver og satt oppi en skikkelig gjengrodd rot, får håpe de kan leve med det. Dette fungerer veldig godt hos Chaetostoma L457'ene mine og de krever også mye alger.
Så på nettet at de krever mye oksygen så jeg satt oppi en luftestein på full guffe...
Så på nettet at de krever mye oksygen så jeg satt oppi en luftestein på full guffe...
Postet 07.03.12 kl 19:13