Trenger navn på disse malawiene / corydoras mm

En kamerat ringte meg istad og hadde opplevd alle akvaristers store mareritt. Lekk 720liter midt i stua *grøss*

Fikk samlet sammen noen fisk som ble med hjem til meg, disse står nå midlertidig i en 54l. Fikk ikke med meg navn på alle i farta, og setter pris på hjelp til dette.

Skriver ned hva jeg tror det er på bildene fra venstre mot høyre, rett meg og legg til dere som vet

Bilde1:
* Corydoras ------?
* Jaguarcichlide

Bilde2:
* Rød zebra? (trodde det var golden først pga gulfarge, men mangler hvitt på finnen)
* De blå vet jeg ikke
* Vet heller ikke navn på de svarte
* Den bleke tror jeg er en firefish som ikke har farget ut

Bilde3:
Flere bilder av de samme fiskene som nevnt over, pluss en
Labidochromis Hongi litt til høyre for midten?

EDIT:
Bare si ifra om det er noen av fiskene jeg må ta bedre bilde av for identifisering.

Kim Mathiasen
Corydoraen er en CW28.

Takker

Hva med malawiene, noen som vet noe om de?

De går i ett midlertidig kar nå, til jeg finner ut hva de heter, og dermed om de kan gå i karet med de andre malawifiskene mine. Vil ikke ha noe bastardfisk så greit å skille artene så best en kan
Kan se ut som en golden og en firefish - søker du de opp i databasen så skjønner du nok hvem som er hvem

Edit: der så jeg at du har vært inne på den tanken ja
Lett lit titl i fiskebasen, kan det stemme at de blå er Pseudotropheus demasoni?

De svarte har idag fått en litt lysere farge, de er nå brune. Med gule flekker på gatt(?)finnen samt litt gult ytterst på finnene. Ikke fjerneste anelse hva disse heter.

EDIT:
Hmm, nei - er vel kanskje ikke demasoni de blå alikevel.. Ser jo på bildene i basen at disse er svarte med blå striper, på de jeg har er det jo motsatt. Blå base med svarte striper.. Da er jeg på null igjen med disse..
Kan de stripete være "lombardoi" og de mørke med gult på halen være "acei yellow tail"??
På bilde 3 har du en Aulonocara av noe slag. Litt vanskelig å se hvilken før den har farget ut, men er ganske sikker på at det er en hanne.
Ellers så tror jeg ikke de orange er Golden, men heller Rød zebra eller en hunnfisk av en annen art. Finnes flere med orange hunner (f.eks Melanochromis).
De brune kan være Hongi.
De blåstripete vet jeg ikke, men er enig i at de ligner Lombardoi. Det vil jo vise seg hvis noen av dem utvikler seg til gule hanner.
Takker for svar. Usikker på om de blå er lombardoi. Søkte opp disse nå og de ser mer sølvaktige ut på bildene i basen. De hos meg er knallblå (selv om det ikke synes så godt på alle bildene), med svarte striper. Og de er kun 3-4cm så tydeligvis har de farget bra ut allerede? Viser det seg derimot å være lombardoi så må de nok uansett bort ettersom jeg leser de kan være meget aggresive.

Ang den orange på bildet er det en rødsebra ja, og den har allerede fått hilse på de andre rødsebraene i malawikaret mitt Avventer med å flytte over resten til jeg er 100% sikker på navnene - og familiene de tilhører, så jeg er sikker på det ikke blir noen krysning av arter med de jeg har fra før.

For å oppsummere:

Bilde1, fra venstre:
*Corydoras Scwartsi CW28
*Jaguarcichlide? - Noen som kan bekrefte denne?

Bilde2:
*Pseudotropheus estherae (Rød Zebra)
*Maylandia lombardoi ?
*Aulonocara sp. ´Firefish´
*Pseudotropheus sp. ´Acei´ ?

Bilde3 (skriver kun opp de som ikke er nevnt fra før):
*Labidochromis sp. ´Hongi´ ?
Lars Petter Eriksen
Bilde3 (skriver kun opp de som ikke er nevnt fra før): *Labidochromis sp. ´Hongi´ ?

Nei, du har ikke hongi på bilde 3. Du har Aulonocara firefish (eller lignende) og en annen Aulonocara (den med hvit kant på finnen). Ikke sikker på hvilken siden den ikke har farget ut.
Kristin T- Shiramor
[QUOTE=Lars Petter Eriksen]Bilde3 (skriver kun opp de som ikke er nevnt fra før): *Labidochromis sp. ´Hongi´ ?

Nei, du har ikke hongi på bilde 3. Du har Aulonocara firefish (eller lignende) og en annen Aulonocara (den med hvit kant på finnen). Ikke sikker på hvilken siden den ikke har farget ut.
Grunnen til at jeg trodde det var Hongi var grunnet dette bilde som jeg legger ved fra fiskebasen. Syns de lignet så fælt, men da skal jeg bla meg igjennom lista med Aulonocara og titte etter likheter der istedet
Det er lagt ut tilsammen seks bilder. Fiskene på bilde nr 6 synes jeg ligner veldig på hongi, men det er selvfølgelig litt vanskelig å si siden de ikke er utfarget. Bilde nr 3 er, som tidligere nevnt Aulonocara.
Den aulonocaraen som ikke har satt opp fargene sine er garantert en hanne, synes det kan se ut som en jakobfreibergi siden jeg har hatt flere hanner i gruppe hvorav da kun alfahannen farger ut mens de andre forblir litt 'bleke'
Uansett kan den blande seg med aul. sp firefish hvis det er ei hoe.
Hvordan gikk det med kompisen som fikk 720L vann på stuegulvet?
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap