Fisk på kinarestaurant

Fikk noen bilder av mamman min som er i Brandbu..og hun er på en eller annen kinarestaurant i nærheten ihvertfall, hvor hun hadde tatt bilder av noe fisk til meg, (ettersom hun hadde nevnt de tidligere en gang)

Noen som vet hvilke fisk dette er? Selv syns jeg jo akvariet ser veldi trist ut... er det noen som bor i nærheten (og vet hvilken restaurant dette er) ? Og er det meningen den ene fisken skal se så rar ut på bakpartiet? :S

Bilde 1: Tror jeg er en slags karpe(??)
Bilde 2: Det er en Silver Arowana og en Tiger Oscar.
" Og er det meningen den ene fisken skal se så rar ut på bakpartiet? :S "
Den bare "bøyer" ryggfinnen og analfinnen
Bakpartiet jeg tenkte på var på det siste bildet, kan være bare blitz eller noe men trodde først det så ut som den mangler farge e.l på kroppen?
de to på de nederste bildet er en arowana (den øverste) og en oscarcikhlide(den nederste) det øverste bildet vet jeg ikke
Wow, i følge basen her trenger denne Arowana-fisken minst tusen liter.. tror neppe det er tusen liter den driver å svømmer i...
Grapejuice
Bakpartiet jeg tenkte på var på det siste bildet, kan være bare blitz eller noe men trodde først det så ut som den mangler farge e.l på kroppen? :)

jeg tenkte på arowanaen på bilde nr 2 jeg også
Inaktiv bruker
på det øverste bildet ser det ut som en Elvekarpe og en gullfisk.

Tror den arowanaen har det vell trangt.
Grapejuice
Wow, i følge basen her trenger denne Arowana-fisken minst tusen liter.. tror neppe det er tusen liter den driver å svømmer i...

Som fullvoksen ja. Og den der er ikke svære greia.
Fikk foresten opplyst at den Arowanaen er eid av kokken der og at den har 900 liter å boltre seg i. Ikke så aller verst med andre ord kanskje, (men akvariet ser litt smalt ut?) Vi er vel flere som klør oss i fingrene etter å kunne beplante karet litt?
Bilde 1
Cyprinus carpio carpio - Koi (Antagelig en han)
Carasius auratus auratus - Gullfisk
L083 Pterygoplichtys gibbiceps - Gibbiceps

Bilde 2
Scleropages formosus - Asiatisk Arowana
Astronotus ocellatus - Oscar
Inaktiv bruker
Den Gibbien var ikke lett å få øye på med første øyekast. ;P
Ahh, takker takker Roy! Men hvordan ser du at der er en asiatisk og ikke sør amerikansk arowana? (på bildene så den asiatiske mer fargerik ut?) bare lurer altså hehe

edit: på det første bildet, er det en fisk med øyne som lyser under varmekolben der? :P
Inaktiv bruker
Ja! Det er noe der. Goby eller en ål? ;P
Grapejuice
Ahh, takker takker Roy! Men hvordan ser du at der er en asiatisk og ikke sør amerikansk arowana? (på bildene så den asiatiske mer fargerik ut?) :) bare lurer altså hehe :) edit: på det første bildet, er det en fisk med øyne som lyser under varmekolben der? :P

Fordi akvaforum har tristkjeks bilder av arowana.

sikkert en fisk der også,men bildet er for dårlig til at jeg ser noe.
Roy Fredrik Pedersen
Bilde 2 Scleropages formosus - Asiatisk Arowana Astronotus ocellatus - Oscar

Jeg tror at det er silver arowana og ikke asiatisk pga halefinna ser akkuratt ut som en silver arowana.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap