Type malle ?

Hei har en prikkete malle som ligner fryktlig på Hypancistrus contradens eller Hypancistrus sp. L201, men hvilke av dem er det ?

syns selv det kansje ligner mer på Hypancistrus contradens.

Bildene er ikke så bra, den er veldig sky så er ikke lett å ta bilde av den.

Den veldig gule fargen er pga lommelykt, syns den er mer hvit aktig i dagslys.

Håper på svar

Mvh Ole S

Inaktiv bruker
Malle TYPEN er en L malle eller en Loricariidae, men for å ikke være vanskelig så synes JEG at det ligner på en L201 Hypancistrus contradens ;P PlanetCatfish

Jørg1 AKA Spock
Malle TYPEN er en L malle eller en Loricariidae, men for å ikke være vanskelig så synes JEG at det ligner på en [URLBLOCK1] ;P [URLBLOCK2]

Jeg har en L-201 og den er veldig lik den ja. Det er en annen variant som er mer hvit i prikkene, så det spørs litt hvor mye av fargene på prikkene som er fra vannet. Tok selv bilder av en L-malle jeg må få identifisert, og den har hvite striper når jeg ser på den, men på bildene ser de faktisk litt gule ut. Men, hvis prikkene er den fargen der, så er jeg nokså sikker på at det er en L-201. Hva betalte du for den?
Mvh
Moellar
Det kan være vanskelig å skille L201 og Hypancistrus contradens ut fra bilder. Hypancistrus contradens blir etter boka til Ingo Seidel 2 cm større enn L201, og den skal ha større hvite flekker, og et lengre hode og en bredere og høyere kroppsfasong enn L201.

Flekkene/prikkene på L201 kan være både hvite, gulaktige eller rosa.
Malle

Hei ja den gule fargen kom fra kameraet/lommelykta, er mer hvit når du ser den i vanlig lys.

Jeg fikk denne med et akvarie jeg kjøpte, men jeg så det var en her på forumet som solgte 4 stk for 100 kr stk.

Hei Janne ja ikke lett å se forskjell.

Hvis jeg kjøper feil type av disse vil de forsatt menge seg med hverandre ? jeg ser at på forumet står det at Hypancistrus contradens er en stim fisk og skal være i grupper.

Mvh Ole S
Eg har holdt både H. contradens og L201, men har for tiden kun H. contradens.

Å skille disse to synes eg av og til kan være vanskelig, selv om man ser fiskene i levende live. Men ut fra bilde nummer 2 er eg likevel overbevist om at du har H. contradens.

H. contradens og L201 kan krysses, ja, og de bør derfor ikke holdes sammen.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap