Blå acara ?

Inaktiv bruker
nei. Blå acara er sånn
URL
[External Image]
For det var det jeg fikk info om i butikken sju men hva er det da ? Noen som vet ? Vært litt kjekt å vite da de også har lagt egg :O
Inaktiv bruker
heheh, var akkurat det jeg tenkte på. Tror det må være det, med andre ord, du ble lurt, dette er ikke det du betalte for.
:O Ja der har du den ja Hmm ble nok grundig lurt der ja. Men vakkre og morsomme er de.
Hvis butikken din har operert med normale priser så er du nok ikke blitt lurt da Electric Blue er en mer ekslusiv fisk i butikksammenheng… Fordelen er også at den ikke produserer så sykt mye yngel som Blå Acaraene gjør – blir litt plagsomt når de leker annenhver uke og yngel nekter å daue med mindre du har annen fisk som spiser de som wigglers.

Men det forusetter jo at du ikke har annen fisk som Sommerfuglene vil trives i lag med, disse er nok ikke de tøffeste av de små ciklidene, men bølle kan de en gang i ny og ne.
betalte rett over 200 for begge disse så vil ikke si det var stiv pris nei.
de går i en 128 l med ett par av paletter og deres siste kull.
Inaktiv bruker
Nå må du være klar over at Palett Ciklider og Sommerfugl Ciklider skal ha helt forskjellig vannverdi.
oioi. må se litt på den siden i dag. regnet med dette gikk siden det gikk paletter i karet med de på butikke...
Inaktiv bruker
For, palett er fra Afrika og Sommerfugl er fra Sør-Amerika. Ikke alle dyrebutikkene som bryr seg siden de skal være der så kort.
Har både palett og sommerfugl ciklider sammen, ser ikke på noen måter de verken vantrives, eller på noen måter har tatt skade av det. Nå har jeg gjennom tid benyttet Happy Life sine produkter for vann forbedring, noe jeg er svært fornøyd med,
Har også afrikanske malawi sammen med andre malawi, overhode ikke noe annet enn full fart på dem alle.
må vel gjøre om litt da i karene. men hvordan forandrer jeg hardheten i vannet .vannet holder ph 7 her i huset. men de søte blå skal ha opptil 6.5 . går det greit med 7 da ? hømm
Inaktiv bruker
Hans Johansen
Har også afrikanske malawi sammen med andre malawi, overhode ikke noe annet enn full fart på dem alle.
Em, er dette en skrive "leif" For Malawi er en innsjø i Afrika. Så alle Malawi ciklider kommer fra Malawi sjøen i Afrika. Men du har jo victoriasjøen og Tanganyikasjøen, dette er jo de mest kjente og største sjøene i Afrika, Så kommer artene under dette igjen.
Palettciklider og sommerfugl ciklider trenger ikke så ulik vannkvalitet. De kan fint gå i samme vann , så lenge du holder nogenlunde jevn pH 6-7. Har selv hatt begge artene tidligere og begge artene gikk i samme type vann. Ynglet som bare det.

Nå er ikke Malawi sjøen den eneste sjøen i landet Malawi. Du har og sjøene Lake Malombe, Lake Chuta og Lake Chilwa. Der finnes det og ciklider. Selv var jeg i Lake Malawi i fjor sommer. Anbefaler alle og ta seg en tur dit. Helt fantastisk og dykke der sammen med alle ciklidene og de andre fiske typene.
Den typen sommerfugl jeg har er av den bolivianske, aldri noe knuffing mellom dem og palettene. Garantert er det en opplevelse for en akvarist å kunne studere in liwe fiskene hvordan det er i virkeligheta. Sikkert utrolig mange arter, som vi ikke finner hos "kjøpmannen" vår)
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap