Malawi

Hei

Kjøpte 3 malawi av denne sorten for en stund siden. Men klarte aldri å huske hva han som solgte de kalte sorten. Noen som vet?

(Beklager litt uklart bilde)
Ser for meg ut som en pseudotropheus acei men litt vanskelig å si ut av bildet.
Kan stemme det - søkte på google, og fant en del bilder av en sort med mye spissere ansikt. Men langt ned på siden kom dette bilde opp, og det ligner veldig. Men siden var på et eller annet språk som jeg ikke forsto, så er ikke sikker på om det der samme type...
Labidochromis hongi eller perlemutt er mitt forslag. Men bare kvalifisert gjettning
Malawi
første bildet er nok acei,bilde 2 mest sannsynlig perlmutt.
Takk for alle svar!

Det er nok en metriaclima greshakei, iallefall den som er lik
Den på første bilde er Pseudotropheus acei - Chimwalani Reef (Mari gold).
Roy - kan du legge ut et bilde av de aceiene du har ?

Acei og greshakei har ganske forskjellig kroppsform. og i mine øyne synes jeg bilde #1 er prikk likk en greshakei.
Bilde 1
En bøtte med viltfanget Metriclima greshakei

Bilde 2
I midten kan dere se en Pseudotropheus acei - Chimwalani Reef (Mari gold). Det er og tre andre av dem på samme bilde. Rett ved munnen på malla er det en greshakei han. Det er og en greshakei hun. litt til venstre for senter av bilde. Den er rødbrun og kikker ned.

Pseudotropheus acei - Chimwalani Reef (Mari gold) har gule finner. Metriaclima greshakei har rødorange finner.

Har dessverre ingen nærbilder for øyeblikket. Kan ta noen senere. Har begge artene.
Tror fargene lurer oss litt her. legg gjerne ut et nærbilde av din Acei. finner ikke samme fisken på google..

Btw: Fint kar
På dette bilde er det to Pseudotropheus acei - Chimwalani Reef (Mari gold) opp til venstre. Til høyre for dem er det en Metriclima greshakei - Makokola. Som dere ser er det ganske stor forskjell på dem.
Her er 2 bedre bilder av fisken.
Ja det var ett bedre bilde. Det er nok ikke Pseudotropheus acei - Chimwalani Reef (Mari gold) som jeg trodde. Men det er heller ikke Metriclima greshakei.
Har ikke bilde her og nå, men kan ta et
Ja, det var bedre bilde. Ser mer ut som en Metriaclima sp.zebra 'Mbenji'
Ja, denne var lik. Og minnes at det ble oppgitt dette navnet når vi kjøpte de
Ja det er nok mer rett. Skal se om jeg har ett bilde av dem fra sjøen. Dykket ved Mbenji island i fjor.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap