Hva slags fisk er dette?

De minner mistenkelig på Siamesiske Algeetere.

Eksperter på å beite etter trådalger som vanlig Ancistrus ikke tar. Alltid på tokt etter mat, og veldig verdsatt i Marcairn og mitt sitt akvarium. =)
Javisst.
Den ene er veldig blass i fargen på stripa, men det er kanskje vanlig?
Disse to har ikke hatt det topp i "det siste", det er ganske tydelig ettersom eieren
ikke en gang visste om det var liv i akvariet vi skulle kjøpe...
Så dukket disse to opp når han tømte det.
Men da har disse to tydeligvis hatt nok å spise på, for det så jo ikke ut oppi der..
De har nok hatt nok mat ja. Og de er ekstremt effektive.

Marcairn og jeg fikk et utbrudd av trådalger i det store karet vårt, så vi kjøpte 2stk av de her med litt størrelse og introduserte dem for de andre fiskene. Etter knapt en uke var karet helt rent for trådalger, og da er det et kar på 240liter vi snakker om. Utbruddet hadde ikke blitt så altfor stort enda, men det var veldig synlig.
Så bra da.
De tåler endel kanskje. Håper de klarer seg nå etter flytting over i nytt vann.
Hvor hardfør dem generelt er vet jeg ikke. Det kan godt hende de ikke hadde overlevd stort lenger slik de hadde det.

Så lenge de får gode vilkår nå klarer dem seg nok helt fint, men de kan vel være litt stresset, og kanskje ikke være i så mye aktivitet i starten.
Må bare si at i dag er de i full fart over alt og den litt fargeløse har fått tilbake fargen sin.
Fargen blir kanskje svekket om fisken er stresset, eller har det dårlig?

Jeg fikk høre at tetraene jeg kjøpte gjorde det når jeg kjøpte dem i butikken, så jeg skulle ikke være redd for at noe nødvendigvis var gale når jeg hadde de i karet mitt, og fargen var svakere. Det skulle komme tilbake igjen når de hadde roet seg litt ned.

Og sannelig skjedde ikke dette og. =)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap