Er de samme type?

Fikk to ancistrus når jeg startet opp, håpet at de var hvert sitt kjønn, men begge fikk barter med Y ytterst. Har alltid hatt lyst til å få til oppdrett av Ancistrus og kjøpte ei hue (bilde 1). Det har ikke skjedd noe på et år i ulike kar med ulike huller tilstede, begynner å tro at de to hannene ikke er samme type som hua siden de virker så ulike?

Bilde 2 og 3 er en av hannene, er veldig sikker på at hua er ancistrus oppdrettvariant, men de to hannene er jeg usikker på, noen som vet hvilken type de er? (blandingsrase)
Noen som kan være snille å svare? (maller)
Lurer veldig på om det er ancistrus oppdrettsvariant, bilde 2 og 3.
Har prøvd å få til oppdrett, men er redd de er forskjellige typer?
(bildene i første innlegg)
Hannen ser ikke ut som en vanlig oppdrettsvariant, nei, selv om utseendet på oppdrettsvariantene er sterkt varierende.

Det kan være VF-fisk, og det kan være en kryssning med en kulturvariant. Så sant du ikke vet mer om bakgrunnen til fisken ville eg sett på den som en vanlig oppdrettsvariant.

At du ikke har fått lek på et helt år kan tyde på at det er VF. Flere Ancistrus med prikker lever i sortvann med lav pH. Hvilken pH har du i karet?
Kjøpte de to hannene i starten, som første fiskene til akvariumet.
Spurte ikke så mye om de da, men i ettertid fikk jeg vite at butikken hadde fått de inn fra en privatperson, mest sannsynlig så var det yngel han ville omplassere. Jeg tror selv mer på at det er en kryssningsart enn VF.

Kan kryssningsarter få avkom, eller er de som muldyr?

Takk for svar
Ancistruskryssninger kan få avkom, ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap