Hva slags fisk

hei jeg lurer på hva slags fisk dette er, fisken er ca 20-25 cm lange.
Jeg vet ikke hvorfor, men den minner meg om Garra.. Men jeg aner ikke om det finnes noen typer Garra som blir så stor.

Edit: Men når jeg ser nermere etter så ser jeg at den ikke egentlig ser ut som en Garra. Garra har vell en litt annen munn og hodeform.

Ingen som vet hva denne fisken heter?
Vet dessverre ikke hva fisken heter, men det ser ut som det er noe trøbbel med vannkvaliteten. Kan ha skjedd under frakt muligens? Hvitt, grått, tåkete øye tyder på f.eks. ammoniakkforgiftning, øyelinsen blir "brent" av ammoniakken.

Har du sjekket vannkvaliteten i akvariet de er i, de siste dagene?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med artsbestemmelse, men tror jeg kan si rimelig sikkert at de ikke er så veldig vanlige. Det ser også ut som de kan være vanskelige å artsbestemme pga de har mørknet veldig i fargen, vanligvis skjer dette pga mistrivsel og når noe er veldig galt. Igjen, det kan ha skjedd pga forgiftning i frakt, da ammoniakk har lett for å hope seg opp i så liten vannmengde som brukes under frakt. Den mørke fargen er sannsynligvis ikke fiskens virkelige farge når den trives og er i form. Ser ut som det er noen tverrgående og tykke striper på fisken?
Ok jeg kjøpte et akvarium om onsdag og da var de 2 fiskene med, ja den ene ser ut som den er blind, og jeg er ikke så veldig interiser i og ha de, hva kan jeg selge de får eller er det bare og gi de bort.
Nå har jeg finne ut hva det er , tigertetra
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap