Rasbora

Kjøpte en stim Moskito rasbora for en stund siden og mente jeg hadde fått 3 feil arter, noe dem nektet helt på fordi de ikke tok inn noe annet enn denne moskito rasbora.. Er det jeg som tar feil eller hva?

Beklager litt sånn halvdårlige bilder.
[External Image]

[External Image]

En av disse har også fått yngel. Iallefall har jeg bare sett 1 til nå og den er helt oransje. Ingen sorte flekker.
[External Image]
den helt øverste på første bilde ser litt ut som "strawberry rasbora" (boraras naevus elleroe sånn) ellers klarer jeg ikke se noe forskjell på resten, men sikkert noen andre som kan hjelpe?

Grattis med yngel ihvertfall, så utrolig gøy!
Takk, ja det kan nesten se ut som den ja.
Ingen av fiskene er over 2cm, fleste ligger på rundt 1-1.5cm og Moskito-rasbora skal bli rundt 3-3.5cm så jeg skjønner ikke så veldig mye. Noen av dem har jo fått yngler så dem skal jo være "voksne".
Men som sagt er det 3 stk som skiller seg ut og resten ser helt like som moskitoene bare mindre i str.
(iallefall ut fra info her på AF)
Moskitoene er riktige de, men den øverste er noe annet...
Ja, det var det jeg mente også. Samme med den fremste på bilde nr 2.
Nr 3 er lik de 2 andre på bilde. Så i stimen min så skiller de 3 seg veldig ut selv om str er like som moskitoene. Skal se om jeg får tatt ett ordentlig bilde etterhvert.
Rasbora
Den kan ligne på Boraras merah, evt Boraras maculatus. Ut i fra bildene heller jeg mot merah, men vanskelig å si. Lettere for deg å sammenligne opp mot "originalen".
Kan være Boraras Merah, for har merket at Imazo sender det med moskitoene.
De kan forresten krysse seg.
Tusen takk for svar Hausth, viste faktisk ikke at dem kunne krysse seg så da skal jeg skille dem.
Selv om det er for eget bruk bare så vil jeg helst ikke ha hybrider.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap