Identifisering av yngel

I ene 20l har jeg en stim med Moskito-rasbora samt 3 andre i boraras familen (de ble solgt som moskitoer) og oppdaget for en liten stund siden en liten yngel. Trodde da at dette var en rasboras yngel, men nå som den har vokst enda mer ser jeg at det kan umulig være en yngel av disse.
Det er litt vanskelig å ta ordentlige bilder av den da den er super kjapp.

Den er nå litt større enn rasborasene og har mere runde finner og hale, mens rasborasene har spisse finner og V hale. Ansiktets formen er ganske lik moskitoene, men der stopper det. Det ser også ut som den begynner å få oransje småprikker på under finnen.

Jeg kan ikke forstå hvordan den har havnet i karet i hele tatt da dem har bodd der siden akvariumet var nytt. Har heller ikke satt inn noen nye planter på en lang stund.

Så er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvilke art dette er?[External Image]

[External Image]
En eller annen type killi kanskje? Mener at det ligner på noe yngel jeg hadde for lenge siden
Takk for svar. Av killiene jeg har sett så har dem veldig lange finner oppe og ikke så rundt halefinne, men det kan vel vokse seg ut etterhvert? Lar den iallefall være til den har blitt større så får jeg se.
Har klovne killi i ett annet kar, men de kjøpte jeg for ikke lenge siden og har ikke vært i samme kar.

Om det viser seg å være en killi art er det da mulig for 2 killi arter å bo sammen?
Utifra ett kjapt overblikk i fiskeboken min her så har ingen boraras rund halefinne, men fant ett par kili-sorter med det

Har størst tro på en kili.
Ja, har søkt på killi fry og sett ett par som var ganske lik bortsett fra finnen oppå.
Men skjønner fortsatt ikke hvordan den har havnet i det karet. Får vel nesten bare vente å se når den blir større hvordan den blir

Takk for svar.
Tar denne tråden opp igjen da jeg fortsatt er interessert i å identifisere denne lille krabaten. At det er en kili har jeg blitt så og si overbevist om, men hvilken type?
Flyttet den over til klovne kiliene ettersom vannverdiene er rette der. Den var litt sånn sjefete første dagen med ene hannen min, men begge jager huene bort nå.
Her er iallefall ett bilde av den som ble tatt igår. Kvaliteten på bilde er fortsatt ikke helt topp og den er super kjapp.
[External Image]
Kan det være en Lyrehale Killi hunn?
Bilder fra igår.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap