Kileflekk rasbora

Jeg søkte på Akvaforum etter Kileflekkrasboras uen å finne noe i fiskebasen.
Så søkte jeg på Kileflekk Rasbora, Kileflekk, Rasbora....uten å finne noe.

Da jeg googla det fant jeg til slutt et hint, og det var link hit til forumet.
Der står det i fiskebasen under: Trigonostigma heteromorpha ....

KUNNE det vært en idè å få det latinske navnet på en såpass vanlig fisk oversatt til noe man kan søke på inne på forumet..?
Regner med at ikke veldig mange kan de latinske navna på all fisk de har eller vil ha

Bare et tips

Mvh.

Ståle Sørbø, Førde
Denne kommer opp da jeg søker på [URL=akvaforum.no/profile.cfm?id=8108]Kileflekkrasbora[/URL]
Det kommer opp på siden både latinske, norske, engelske og tidlige navn.
Ser at du har en s for mye på slutten
Ahaaa....

DET var vel kanskje den eneste skrivemåten jeg ikke prøvde..!

Sannsynligvis er din måte å skrive det på også feil...for iflg. andre fora der jeg fant "lille fisken" på, skrev det det med s-ending....så her snakker vi nok litt særnorsk, eller noe slikt

Noen med innspill her, kanskje...?
Hadde jeg gått for det enkleste...altså: Kileflekkrasbora, som kona mi sa.... *host*.....så hadde jeg spart meg litt ydmykelse her og nå...hehe.
Av og til tenker jeg jo at folk faktisk behersker rettskrivning...
Ta bort den første "akvaforum.no/" så skal den fungere
Den funka da ja...hehe.

Samme som jeg var innom det.
Etter alle de søkemåtene jeg prøvde, var det en "s" for mye i det ene..! Wow, skal ikke bare være enkelt, nei..

Viktigste er at jeg fant det OG fikk tips og kontakt underveis...

Takker masse for hjelpen!

Så at den ikke funka nå ja, funka da jeg brukte nettbrettet istad jaja. Sikkert bare jeg som gjorde ett eller annet feil ett sted.
Her er iallefall kileflekkrasbora

Om du er veldig usikker på hvordan det skrives eller ikke får noe opp da du vet at du har skrevet riktig så kan du bare skrive begynnelsen av ordet så kommer det opp. Kile, kileflekk osv
Hm, jeg fikk den opp under "kileflekk" så det var pussig. Med mindre det var en liten krøll ute og gikk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap