Kan noen finne ut hvordan fisk dette er?

Jeg har fått tilbud om å få denne fisken og lurer på hva den heter. De jeg får den av vet ikke hva den heter, men der de kjøpte den sa de at den vanligvis er oransje.

Håper på raskt svar og takker på forhånd :-

Beklager dårlig bilder, tatt med mobil..
Er det? :O sikker? Den er veldig liten da?
Alle fisker er små når de er unge.
Den ser ut som en Gullfisk skal se ut, de andre du ser på bildene i fiskeprofilen er menneskeskapte varianter der man rett og slett avler frem deformiteter hos fisken.
Vebjørn Risvik
Er det? :O sikker? Den er veldig liten da?

Barn er ofte små.

Stephan
Spurte de som gir den bort og de sa at i dyrebutikken sa de det ikke var em gullfisk..
Det er definitivt en gullfisk. Originalvarianten, før de er avlet i stykker med bulkete kropper og laaaange slør.

Den gullfisken du har bilde av, greier fint å svømme og har normal fiskefasong på kroppen sin

Dyrebutikkene er ikke alltid til å stole på. Det er skrevet en del om det her opp gjennom årene, om rare (og gale) ting som er blitt sagt.
Okei, jeg gir meg. Det er nok em orginal naturlig gul(l)fisk takker for svar! Fint at det er en fisk som har det bra og ikke Jar det vondt pga forferdelige øyne, store mager eller lage slør.

Vet alt om dårlig info fra dyrebutikker Mona O..
Åååh, vakker! Gullfisk er så fine når de ser naturlige ut syns jeg - får veldig lyst på slike som denne. Misunner deg litt i det stille om du tar den - men vel unt altså hehe
mona o
Dyrebutikkene er ikke alltid til å stole på. Det er skrevet en del om det her opp gjennom årene

Du vinner herved prisen for ukens underdrivelse på AF.

Fin gullfisk det der, selv om den svømmer opp-ned på bildene.
Kampfisk
[QUOTE=mona o]Dyrebutikkene er ikke alltid til å stole på. Det er skrevet en del om det her opp gjennom årene

Du vinner herved prisen for ukens underdrivelse på AF.

Fin gullfisk det der, selv om den svømmer opp-ned på bildene.

Den svømmer ikke oppned, har bare tatt bilder fra rare vinkler..
Grapejuice
Åååh, vakker! Gullfisk er så fine når de ser naturlige ut syns jeg - får veldig lyst på slike som denne. Misunner deg litt i det stille om du tar den - men vel unt altså hehe :)

Er mulig at det blir til salgs om ikke jeg får større akvarie snart...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap