Corydoras leopardus

Hei!

Jeg kjøpte denne som leopardus, men ettersom jeg har forstått er det ikke alltid lett å skille her, og mange likheter.

ettersom jeg ikke har noenting å sammelinge med håper jeg det er noen her som er flinkere på dette enn meg!

Er dette en leopardus?
Dette ser mer ut som en Trilineatus syns jeg
Det er dette som gjør meg så usikker, og ettersom jeg ikke er noen mester er det ikke så lett!

utifra vannkvalitetene er jo ikke forskjellen så stor hvertfall!

takk for svar!
Leopardus er en av de langsnutede coryene, og det ser ikke ut som den på bildet er det.
Jeg er vel egentlig enig i det du sier!

jeg kjøpte noen i en butikk, og noen i annen butikke uken etter.
begge butikken solgte den som leopardus, derfor jeg ble så usikker!

men da har jeg fått en liten klarhet i dette!

Tusen takk for god respons!

Hva skulle en nybegynner som meg gjort uten akvaforum og dere?
trilineatus, leopardus og julii blir gjerne blandet i forsendinger til butikker. og som regel bruker de jo det navnet som leverandøren har gitt. forskjellene er gjerne så små at folk uten peil ikke ser forskjell, spesielt på ungfisk. trilineatus har mer "hjernemønster" de to andre er mer prikkete.
vet ikke om du siktet til meg når du sa folk uten peiling. Om du ikke gjorde det stemmer dette uansett veldig godt.
Man lærer så lenge man lever, og da lærte jeg noe nytt i dag også!

Da skal jeg hjem og se om det også kan være forskjell på de jeg har.
alle unntat 1 av de har den svarte stripen på siden, men ser på bildene her inne at noen ikke har denne stripen. Det er samme fisk selvom stripen ikke er der?
C. Trilineatus blir ofte solgt under trivialnavnet Leopard Pansermalle, og det er ikke uvanlig at de blir mikset litt både her og der. Det du har kjøpt er dog så og si garantert en Trilineatus!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap