- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken gurami er dette?
Hvilken gurami er dette?
De har en type gurami som gikk i samme kar som perleguramien på dyrebutikken. Perleguramien var mye større da, og hadde farger. De visste ikke hvilken gurami som gikk ilamme, og jeg klarte heller ikke se hvilken type det var.
Den hadde samme form som honninggurami, men alle var helt grå/fargeløs.
Noen hadde samme stripen som dette
men de var også helt grå.
Jeg finner ikke ut hvilken gurami det kan være, med mindre det er helt fargeløse honningguramier? Hvis dette er honninggurami (som jeg er på utkikk etter) - hvordan kan jeg se forskjell på kjønn? Er det alltid at hunnene har stripet og herrene ikke har striper?
Den hadde samme form som honninggurami, men alle var helt grå/fargeløs.
Noen hadde samme stripen som dette
men de var også helt grå.
Jeg finner ikke ut hvilken gurami det kan være, med mindre det er helt fargeløse honningguramier? Hvis dette er honninggurami (som jeg er på utkikk etter) - hvordan kan jeg se forskjell på kjønn? Er det alltid at hunnene har stripet og herrene ikke har striper?
Postet 31.07.13 kl 14:56
Hej!
Titta tex här om Honungsguramin.
Titta tex här om Honungsguramin.
Postet 31.07.13 kl 15:48
Ah, de er veldig like i fargen den øverste hoen i den linken. Samme type farge. Men de er alle i den "fargeløse" varianten. Kan det være bare stress eller er det vanlig at noen er helt grå? Hadde vært litt dumt å kjøpe de, for så å finne ut at de enten ikke er honninggurami, eller at de er helt fargeløse.. har allerede grå fisk, så var nettopp litt farge jeg ville ha inn i akvariet
Postet 31.07.13 kl 16:14
Postet 01.08.13 kl 13:34
Her er bilde! Det ble litt dårlig, var ikke helt rette forhold å ta bilde med, desverre..og akkurat litt for høyt for meg, hehe.
Den ene der til venstre ligner vel kanskje litt på en perlegurami? Men de sa det var en annen type enn perlegurami, men at de ikke visste hvilken type.
Det var en uten striper som hadde begynt å få litt rødfarge også. Tror ikke den synes helt her da.
Om dere klikker på bildet så blir det større
Den ene der til venstre ligner vel kanskje litt på en perlegurami? Men de sa det var en annen type enn perlegurami, men at de ikke visste hvilken type.
Det var en uten striper som hadde begynt å få litt rødfarge også. Tror ikke den synes helt her da.
Om dere klikker på bildet så blir det større
Postet 01.08.13 kl 16:37
Etter litt stirring ser det ut som perlegurami ikke (alltid?) har langstrakte finner nedover ryggen, mens honninggurami har det. Kan det isåfall være honninggurami? Ersj at de ikke kan ha litt mer oppsyn. Vanskelig å se når de ikke har farge :\ men det minkes hver dag der så jeg burde kanskje slå til. Hvem vet når neste gang de bestiller inn. Kanskje jeg burde kjøpe to hunner og en hann? Det er jo ikke krise hvis det er for eks perlegurami - er bare at 110liter er litt trangt til de, og jeg er redd de skal være litt aggressive mot vinklene.
Spørs om de klarer å skille kjønnene? Hvis jeg satser på to med striper og en uten så blir det kanskje rett.
Spørs om de klarer å skille kjønnene? Hvis jeg satser på to med striper og en uten så blir det kanskje rett.
Postet 02.08.13 kl 14:29