- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken fisk er dette?
Hvilken fisk er dette?
Postet 30.09.13 kl 18:07
Postet 30.09.13 kl 18:18
Thomasi-ciklid...
...är min spontanreaktion
Postet 30.09.13 kl 19:37
Juvelciklide kanskje?
Postet 01.10.13 kl 01:10
Både juvel og thomasi kan ligne veldig.
Kan prøve å beskrive personligheten til fisken å se om det kommer flere forslag
Den er i alle sjikt, veldig nysgjerrig å smaker på alt, den liker å jage reker men virker ikke som den spiser de største, alle rekeyngel som var i akvariet tidligere er forsvunnet (mulig de gjemmer seg) så har en misstanke om at den har spist dem, kanskje de voksne rekene har for hardt skall?
Den er veldig glad i sitt eget speilbilde, liker å hente maten i vannflaten når jeg mater, går etterpå å leter etter mer i grusen, plukker opp sand å spytter ut igjen.
Den er obs på mennesker å lurer fælt på hva jeg står å glor på når ser i glasset :p
Kan prøve å beskrive personligheten til fisken å se om det kommer flere forslag
Den er i alle sjikt, veldig nysgjerrig å smaker på alt, den liker å jage reker men virker ikke som den spiser de største, alle rekeyngel som var i akvariet tidligere er forsvunnet (mulig de gjemmer seg) så har en misstanke om at den har spist dem, kanskje de voksne rekene har for hardt skall?
Den er veldig glad i sitt eget speilbilde, liker å hente maten i vannflaten når jeg mater, går etterpå å leter etter mer i grusen, plukker opp sand å spytter ut igjen.
Den er obs på mennesker å lurer fælt på hva jeg står å glor på når ser i glasset :p
Postet 01.10.13 kl 19:10
Postet 04.10.13 kl 13:57
Det er ikke en aulonacara.
Sjekk ut bilder av Juvelciklider eller Thomasiciklider. Det er nok det beste tipset..
Postet 04.10.13 kl 20:56
Endret: 04.10.13 kl 20:58
Postet 05.10.13 kl 03:40