Hva heter denne karen??noen som kan hjelpe??

Hei!
Kjøpte en fisk på dyrebutikken Fredag 15/11 og var dum og ikke skrev opp navnet,da hu jeg handla av sa att navnet på fisken sto på kvitteringa...
Men jeg tviler sterkt på att dette er en SAE... For det var nemlig det som sto på kvitteringa...Kjøpte 3 SAE,1 Platy,10 NeonTetra og denna karen..Har prøvd og leita litt og fikk svar på att det kunne være Ildhale.. Men på dyrebutikken sa de att dette var en algespiser..For jeg ville ha det sammen med min lille L144..Så da hadde jeg håpet dere hadde noen forslag??
Plussmedlem
Hei!
Du kan ta en kikk på denne karen
Hei
Etter mye leting inatt,så var det den karen jeg også kom fram til.
Men har fått skremmende mange ulike svar på FB :P
Bla : Ildhale,kinesisk algespiser...Noe jeg så med engang det ikke var.
Noen som har erfaring og dele om denna damen må jeg vel si :P
Hannen skal ha en svart ring rundt halen?
Du har en albino-variant, så da utgår "Hanner har et svart bånd ved halefinnen."
Ok;men hvordan ser man da forskjell på de?
Ikke egnet for selskapsakvariet står det i beskrivelsen av regnbuelabeo. Jeg ville byttet den inn i fredeligere fisk. Kanskje en L-144 til.
har den i kar sammen med 4 platy(1hann) og en albino L144 (tror jeg) har ikke vært tegn til jaging/agressivitet mot de andre.Sålenge han/hun er snill mot de andre skal den få gå der Men noen som har erfaring av denne?
Har ikke erfaring med denne.
Men jeg har noe erfaring med andre fisker, og jeg tror dessverre det er slik at du ikke kan ta atferden den har hatt til nå som typisk. Ofte bruker fisker tid på å bli kjønnsmodne og/eller husvarme. Og da blir de annerledes enn du trodde før.. Noen fisker har atferdsmønstre som kommer fram litt senere, og rådene under artsprofilene er det nok lurt å ta hensyn til.

Glemmer ikke min kinesiske algespiser som jeg var veldig fornøyd med inntil han/hun begynte å suge seg fast til andre fisker for å spise slimlaget som fiskene produserer. Han skadet mange før jeg avlivet rakkeren, og jeg visste ikke hva som var årsaken.

Har du mulighet til å bytte nå, så gjør det. Det er for sent om 14 dager, og da kan du ha nye erfaringer med denne.
Du skreiv i innlegg 1 at det sto på kassalappen du kjøpte 3 SAE som da butikken solgte den som - er det sånn og forstå at du har 3 labeoer?

Har ikke hatt dem jeg, men jeg har ildhaler - som er i samme kategori/familie - de fyller året om noen måneder. Jeg har en i hvert kar og de eneste fiskene som har blitt plaget her er corydorasene. Men jeg har en kampfisk - i ordets rette forstand - som har gått sammen med begge to og han har en smule redusert finnebestand for å si det sånn etter han har drevet og plaget dem...De er territorielle under foring, ellers er de noen prakteksempler begge to her. Men som sagt .. de er ikke året ennå og disse er fisker som blir særere med åra så jeg står klar med lommeboka, for å kjøpe nye kar til dem om det ikke fungerer sammen med fiskene de går sammen med nå en gang i fremtiden...så har du ikke mulighet til den type løsning på eventuelle problemer så ville jeg nok også ha byttet den i noe annet. Det er ikke så enkelt å bli kvitt en problemfisk heller.

- hr kan du lese litt mer om den.
Neida :)
Har bare en av Labeo
Men om man ikke kan ha de i selskapskar,skal de gå alene da?
vi skal gå til innkjøp av 2-500L på nyåret,og da blir nok 30L og 60L tømt,skal denna stakkaren gå alene og surre da? eller trives den best med en make?Har somsagt ikke sett noe agresivitet.
Skal gå inn og lese litt om den Takk
Man kan jo ha den i selskapsakvarium. Det bare anbefales ikke . Men jeg har nå mine to ildhaler i selskapskar og planen er jo å ha de der for alltid. Man må bare tenke litt på hva andre fisk man putter oppi der sammen med dem. Spesielt når det gjelder andre bunnfisk. Men for all del, det kommer an på fisken og det. Ene min er i et kar som det kun er bunnfisk i mens den andre kunne aldri gått i det karet der uten at det hadde blitt bråk.

De er einstøinger og bør absolutt ikke være med andre av samme art.

60 liter er alt for lite - dette er fishes som liker å svømme mye så du må ha den i det nye karet.
denne her ser ut til og trives sammen med 4 Platy og en liten malle
Sett den ene Platyen har gjemt seg sammen med labeoen

Den blir flyttet når vi får taki og innkjørt det nye karet så får vi bare se hvordan ting utvikler seg og blir den hissig,får vi prøve det vi kan for at det skal gå bra,eller flytte den
Fisken du viser bilde av,er en Gullhai.
Jeg har én sammen med div ciklider og
Black ghost. Det er overhode ikke noe
problem

Du finner mer info om din flotte "hai"
i databasen her på forumet.
Plussmedlem
Dette er fremdeles en regnbuelabeo ...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap